1. Zo’n hippe bewegende banner op je homepagina
  2. Goedkope website hosting
  3. Je foto’s en afbeeldingen zijn te groot
  4. WordPress en z’n plug-ins
  5. Je code is vies!
  1. Ga naar je Facebook-bedrijfspagina
  2. Klik op Instellingen
  3. Klik in de linker kolom op WhatsApp
  4. Selecteer je landcode, voer je WhatsApp-nummer in en klik op Code verzenden
  5. Voer de code in en klik op Bevestigen

Ah goeie!
Jij wilt een website laten maken in Leeuwarden? Dan ben je bij PlazaXL aan het goede adres. Wij maken namelijk websites en we zitten in Leeuwarden. Wat wil je nog meer?

‘’Nou, een bakje koffie. Is dat mogelijk?’’

Zeker weten! Een website laten maken in Leeuwarden doe je met een goede kop koffie. Tenminste dat vinden wij. Maar als jij liever een bakje thee drinkt terwijl je jouw website laat maken door ons vinden wij dat ook goed hoor. Je bent in ieder geval van harte welkom bij ons op kantoor. We zitten aan de Mr. P.J. Troelstraweg 147A in Leeuwarden. Bel je van tevoren even? Dan zetten wij koffie!

Nog even over ons.

Wij zijn dus PlazaXL. Websites bouwen is ons ding. Net zoals online agenda’s trouwens. En social media. Of klantenportalen voor groothandels. En nieuwsbrieven niet te vergeten! Eigenlijk doen we gewoon heel veel. Maar genoeg over ons.

Laten we het over jou hebben! Jij wilt dus een website laten maken. En het liefst wil jij een website laten maken in Leeuwarden! Komt dat omdat je het liefst naast iemand wilt zitten terwijl jouw website op maat wordt gemaakt? Of omdat je gewoon graag zakendoet met een bedrijf in Leeuwarden.

Bij PlazaXL kan jij je website laten maken op de manier die bij je past. Als jij het liefst een website laat maken in Leeuwarden en daarbij graag even langskomt bij ons op kantoor, dan is dat helemaal prima. Maar natuurlijk kunnen we ook gewoon jouw website bouwen terwijl we vooral op afstand contact hebben. Een website laten maken in Leeuwarden kan ook gewoon via de mail, telefoon of whatsapp contact.

Onze klanten vinden het prettig dat we bereikbaar zijn. Van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot 17.00 staan we voor je klaar. Niet alleen terwijl jij je website laat maken door ons, maar ook nadat je online bent. Wij zorgen ervoor dat je goed vindbaar bent en blijft.

Een website laten maken Leeuwarden betekend niet alleen dat we contact hebben tijdens het bouwen van je website. Ook daarna blijven we in contact. Je krijgt namelijk de inlog van ons klantenportaal waardoor jij zelf je website beheert. Wij hebben het beheren van je website eenvoudig gemaakt waardoor al onze klanten dit zelf kunnen. Een website laten maken in Leeuwarden, dat doen wij. De rest, dat kan jij!

Maar ook als je niet alleen op zoek bent naar een website laten maken Leeuwarden, maar ook de website wilt laten beheren door een partij in Leeuwarden, ben je bij PlazaXL aan het juiste adres. Op basis van een urenkaart beheren wij voordelig je website. Een foto, tekstwijziging of prijswijziging kost ons een paar muisklikken. Wij ondersteunen je graag bij het beheer van je website. Maar laten we daar gewoon eens over bellen. Nu willen we het vooral even hebben over datgene waar jij naar op zoek bent: een website laten maken Leeuwarden.

Misschien heb je al even rondgekeken op onze website. Je zult dan zien dat vooral schoonheidssalons ervoor kiezen om hun website te laten maken door ons. Wij zijn nou eenmaal een gevestigde naam in die branche. Maar maken we dan alleen websites voor schoonheidssalons? Nee hoor. Een website laten maken in Leeuwarden kan ook zeker voor jouw bedrijf. Kijk gerust naar de voorbeelden van andere websites die we gemaakt hebben. Wie ben je? Wat doe je? Wat drijft jou? Wij zijn daarin geïnteresseerd. Daarom nodigen we je graag uit voor een bak koffie (of thee).

Onze klanten, die ook ooit zochten naar een website laten maken, zeggen altijd over ons dat we nuchtere Friezen zijn, geïnteresseerd, snel reageren, eerlijk advies geven en dat je met ons kunt lachen. Vooral dat laatste vinden we belangrijk. Natuurlijk nemen we het bouwen van websites erg serieus, maar dat er voldoende gelachen wordt op kantoor nemen we nog serieuzer! Je kunt trouwens beter zelf lezen wat onze klanten over ons zeggen. Maar als je gewoon wilt weten waarom onze klanten om ons moeten lachen, dan moet je even naar dit Facebookbericht gaan. Like je onze pagina ook even? Dan zie je een volgend grappig filmpje ook meteen op jouw tijdlijn!

Nou, genoeg gekletst. Tijd voor koffie. Kunnen we ook meteen voor jou zetten? Dan kunnen we het uitgebreid hebben over die website die jij wilt laten maken in Leeuwarden. Ohja, of je nou in het Nederlands, Frysk of Liwadders geholpen wilt worden: bij PlazaXL kan het allemaal.

Oant sjen!

Team PlazaXL

Misschien komt de titel wat rauw op je dak maar dat is de schuld van Marjolein. Hoe dat precies zit vertellen we je zo.

Vegan… Steeds vaker komt de term voorbij. En toch is het nog lang niet voor iedereen duidelijk wat het precies inhoud. En als het dan je dan eindelijk duidelijk is: waar vind je merken en producten die passen bij jouw schoonheidssalon. In deze blog het verhaal van Marjolein.

We starten met een telefoongesprek dat we met haar hadden: ‘Ik eet geen dode dieren, maar blijkbaar smeer ik ze wel al heel lang op mijn gezicht!’

De laatste tijd zien we het weer heel vaak voorbij komen: ‘Ik ben op zoek naar een website of online agenda. Wat raden jullie aan?’

Fijn om een platform te hebben waar je je vragen kwijt kan en waar je antwoorden krijgt van vriendelijke collega’s! Wij willen je nog een tip meegeven waar we niet veel over horen: het opzeggen van je contract.

Want een contract aangaan is heel simpel, maar weet je ook hoe je er vanaf komt?

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Hoe het niet moet

Sommige behandelingen hebben prachtige (buitenlandse) namen. Wat staat dat interessant op je website! Je komt vast heel deskundig over met al die vaktermen, maar vervolgens heeft je klant geen idee wat je aanbiedt. Sterker nog: omdat de klant zoekt op problemen en die zoekopdracht niet overeenkomt met wat jij aanbiedt op je website, zal de klant niet eens op je website terechtkomen. Daar zit je dan met een prachtige website vol met interessante namen van behandelingen en vaktermen…

Wees niet te lief

Misschien herken je het wel: je klant staat na een fijne behandeling bij de kassa en nu zou je graag nog een product willen verkopen. Dit vind je altijd maar lastig want je wilt je klant niks aansmeren. Daarnaast is het merk dat jij verkoopt nogal prijzig, terwijl de drogisterij producten aanbiedt voor veel minder geld. Tsja…
Soms moet je gewoon echter even doorpakken en niet voor de klant denken of te lief zijn. Op een soortgelijke manier moet je ook naar je website kijken.

Ik wil op één staan!

We kunnen je nooit garanderen dat je, nadat je al deze SEO tips in je website hebt doorgevoerd, op nummer 1 in de zoekmachine komt te staan. Iedereen wil op 1 staan en je snapt het al: op die plek kan maar één iemand staan.
Maar je kunt er wel voor zorgen dat je in je woonplaats of wijk hogerop in de zoekmachine terecht komt. En wie weet, sta jij over een tijdje toch op nummer 1!

Huh.. Wat bedoelen jullie met bounce?

"Waar hebben jullie het nu weer over! Tot nu toe kon ik jullie redelijk volgen, maar nu heb ik even geen idee. Ik was al bang dat dit hele SEO gedoe te moeilijk voor me was. Ik ben gewoon liever aan het behandelen dan met mijn website bezig. Ik ben geen ICT-er!"

Dat kunnen we ons best voorstellen. Wij zouden ook geen schoonheidsbehandelingen moeten geven, zeggen we wel eens hier op kantoor. Dat zou niet goedkomen.

Maar nu nog even de uitleg. Bounce is een internetmarketingterm waarmee wordt bedoeld dat een bezoeker die op je website komt (dat is positief!) meteen weer vertrekt zonder op een andere pagina te kijken (dat is niet zo positief!). Als je website een hoog bouncepercentage heeft, dan zal de zoekmachine je minder vaak tonen. Blijkbaar staat er op jouw website niet wat de klant zoekt.

Wat betekent SEO ook alweer?

We zijn nu al een tijdje onderweg en we hebben niet eens uitgelegd wat SEO betekent! SEO is een Engelse term die staat voor: search engine optimization. In het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Hoe zorg je er voor dat je website beter scoort in de zoekmachine. 

SEO titels en beschrijvingen helpen daarbij

Bijna elk website systeem geeft je de mogelijkheid om dit zelf aan te passen. Soms wordt deze titel een paginatitel genoemd, soms een meta-titel en soms een SEO-titel. Maar wat helpt zo’n titel nou? Met een goede SEO titel kan je pagina beter scoren in Google omdat deze de belangrijkste zoekwoorden bevat en in het kort samenvat waar je pagina over gaat.

De SEO beschrijving is de zin die in Google getoond wordt. Als je deze niet zelf invult, dan kiest Google zelf een tekst van je website uit (meestal de eerste zin). De SEO beschrijving moet uitnodigen om op je website te klikken. Het is hét moment om de bezoekers te overtuigen om je website te bekijken.

Hoe het niet moet

We komen nog veel websites tegen met één pagina Behandelingen, waarop alle behandelingen staan vermeld. Het lijkt overzichtelijk voor de bezoeker, want nu hoeft er niet lang gezocht te worden omdat alles in één overzicht staat. Handig! Toch?

Voor de zoekmachine is het echter beter dat je voor je belangrijke behandelingen aparte pagina’s aanmaakt. Dat leggen we even verder uit.

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Dit kan je bijvoorbeeld doen door je social media berichten op het juiste moment te plaatsen. In dit artikel leg ik je uit hoe je dit moet doen.

Niets is zo veranderlijk als de ideale afmeting van een Instagram-foto, YouTube-video of Facebook-header. Voor iedereen die 2021 goed van start wil gaan is hier hét ultieme overzicht van social media-afmetingen voor het komende jaar. Lees snel verder!

 

Facebook afmetingen 2021

Omslagfoto desktop: 820 x 360 pixels (max bestandsgrootte 100 KB)

Omslagfoto smartphone: 640 x 360 (max bestandsgrootte 100 KB)

  • Alles kleiner dan dit zal uitgerekt worden
  • Minimale afmetingen of 400 x 150 pixels
  • Gebruik RGB  of JPG-formaat
  • Gebruik PNG-formaat wanneer de cover tekst of een logo bevat

Profielfoto: 180 x 180 pixels

Afbeelding delen: 1200 x 630 pixels

Link delen: 1200 x 628 pixels

Evenement cover: 1920 x 1080 pixels

 

Instagram afmetingen 2021

Profielfoto: 180 x 180 pixels 

Afbeelding delen: 1080 x 1080 pixels

Video: 750 x 1334 pixels

Landscape: 1080 x 566 pixels

Portrait: 1080 x 1350 pixels

Thumbnails: 161 x 161 pixels

 

Formaat Instagram Stories

Story: 1080 x 1920 pixels

  • Minimale afmetingen zijn 600 x 1067 pixels
  • Aspect ratio is 9:16
  • Maximale bestandsgrootte 4mb

IGTV omslag: 420 X 654

Met Instagram-verhalen kun je andere formaten of zelfs vierkantjes uploaden, maar deze worden bijgesneden en delen van je foto of video worden afgebroken. Het gevolg kan dan zijn dat je beelden korrelig worden.

 

YouTube afmetingen 2021 

Cover afbeeldingen:

  • Desktop 2560 x 1440 pixels
  • Tablet 1855 x 423 pixels
  • Mobiele telefoon: 1546 x 423 pixels
  • TV: 2560 x 1440 pixels

Video Uploads: 1920 x 1080 pixels

  • Video’s moeten aspect ratio 16:9 zijn

Om minimaal HD-kwaliteit te realiseren moeten de afmetingen 1920 x 1080 pixels zijn.

 

LinkedIn afmetingen 2021

Achtergrond persoonlijk profiel: 1584 x 396 pixels

Standaard Logo: 400 x 400 pixels

Profielfoto: 400 x 400 pixels

  • Minimale afmetingen 200 x 200 pixels
  • Maximale bestandsgrootte 10mb
  • Alleen JPG, GIF or PNG-formaat

 

LinkedIn Bedrijfspagina afmetingen

Achtergrond afbeelding: 1536 x 768 pixels

  • Minimale afmetingen 1192 x 220 pixels
  • Maximale bestandsgrootte 4mb
  • Wordt getoond als 1400 x 425 pixels
  • Alleen JPG, GIF or PNG-formaat

Standaard Logo: 300 x 300 pixels

  • Maximale bestandsgrootte 4mb
  • Alleen JPG, GIF or PNG - formaat

Business Banner afbeelding: 646 x 220 pixels

  • Maximale bestandsgrootte 2 MB
  • Landscape Layout
  • Alleen JPG, GIF or PNG formaat

Hero afbeelding: 1128 x 376 pixels

  • Maximale bestandsgrootte 2 MB
  • Landscape Layout
  • Alleen JPG, GIF or PNG formaat

Stap 1: Ga naar WhatsApp
Stap 2: Klik op meer opties of de 3 rechtopstaande stipjes
Stap 3: Klik op nieuwe verzendlijst
Stap 4: Zoek of selecteer de contacten die je wilt toevoegen.
Stap 5: Klik op het groene vinkje

Eerder schreven we de blog: Hoe stel ik WhatsApp Business in? Een blog die nog steeds veel gelezen wordt. Heb je de blog gemist en heb je nog steeds geen WhatsApp Businessaccount, check dan de volgende link: https://www.plazaxl.nl/whatsapp-business-voor-je-salon

Nu willen we de optie ‘verzendlijsten’ met je delen. Verzendlijsten is een optie in whatsapp waarmee je massaberichten via whatsapp kunt sturen naar een door jouw aangemaakte lijst. We adviseren wel om de optie verzendlijsten te gebruiken via je whatsapp businessaccount.

Is jouw schoonheidssalon toe aan een salon website? Lijkt het je leuk om jouw schoonheidssalon website zelf te bouwen? Lees dan het volgende artikeltje en ga direct aan de slag!

Wacht even.. Jullie van PlazaXL maken toch websites voor schoonheidssalons? Is het bij jullie ook mogelijk om zelf je website voor je schoonheidssalon te bouwen?
Jazeker!

Natuurlijk vinden wij het ontzettend leuk om jouw schoonheidssalon website te bouwen. Het contact rondom het bouwen van een schoonheidssalon website is ontzettend leuk. Samen steggelen over kleuren, foto’s, afbeeldingen en de algehele lay-out, daar houden we van. Maar net zoals bij andere platformen kun je bij ons ook zelf je schoonheidssalon website bouwen.

De 5 meest gehoorde ‘ja, maars..’

Herken je dat gevoel? Dat je eigenlijk wel weet dat je schoonheidssalon toe is aan een online agenda, maar dat je zelf nog niet toe bent aan een online agenda. Hieronder lees je onze 5 meest gehoorde twijfels over een online agenda voor je schoonheidssalon.

De website van mijn schoonheidssalon zelf bewerken? Kan dat?

Jazeker! 

Nou Nico, dan ken je mij nog niet. Ik ben gewoon niet zo handig met die computerdingen, laat mij maar lekker behandelen!

Dat snap ik helemaal. Ieder z'n vak. Ik moet namelijk geen behandelingen geven, dat zou niet goed komen haha!

Maar toch durf ik te beweren dat het je zou lukken om met ons systeem je eigen website te bewerken/beheren. Dat je niet voor elke kleine wijziging afhankelijk bent van een ander. Dat je niet voor elke wijziging hoeft te betalen. Prijzen, kleuren, afbeeldingen, alles kun je op je salon website zelf bewerken. Heb je een nieuwe behandeling in je schoonheidssalon dan voeg je die eenvoudig toe. Heeft je merk nieuwe afbeeldingen dan plaats je die zelf. Wil je een nieuw lay-out, ook dat kun je zelf. Jij kunt dus jouw salon website zelf beheren!

En lukt het een keertje niet dan zijn wij natuurlijk altijd bereikbaar en helpen we je erbij. Vinden wij ook wel leuk, want dan spreken we elkaar weer even!

Maar goed, we kunnen wel zeggen dat je zelf jouw schoonheidssalon website eenvoudig kunt beheren, maar je moet het natuurlijk eerst zelf ervaren. 

Het blijft leuk wanneer we van een klant terug horen dat ze zelf wijzigingen hebben toegepast op de hun schoonheidssalon website. Dat ze zelf een afbeelding hebben gewijzigd of de lay-out hebben veranderd.

Maar we wisten alleen nog niet dat dit 'kickass' voelt haha!

De 6 meest gehoorde redenen om een website te (laten) maken voor je schoonheidssalon zijn de volgende:

 

1.      Ik heb nog geen salon website, maar mijn schoonheidssalon heeft een eigen website nodig.

2.      Ik heb een (zelfgemaakte) website, maar ik wil een professionele website voor mijn schoonheidssalon.

3.      Ik wil mijn schoonheidssalon website goedkoper onderbrengen.

4.      Ik wil mijn schoonheidssalon website zelf beheren.

5.      Ik zoek professionele ondersteuning voor de website van mijn schoonheidssalon.

6.      Ik wil mijn website, online agenda en marketing onder één dak.

Hoe werkt dat precies?!

 

Stap 1: Allereerst zetten we de huidige informatie van je website over naar ons systeem

Stap 2: Je kiest één van de vele lay-outs die past bij de website van jouw schoonheidssalon

Stap 3: Jij vraagt ondertussen de verhuistoken op bij je huidige hostingbedrijf

Stap 4: Samen met de verhuistoken stuur je ons ook de inloggevens van je e-mail

Stap 5: Zodra je helemaal tevreden bent over je vernieuwde website zetten wij ‘m over.

Je Facebookbericht inplannen. Simpel en efficiënt!

Wist je al dat je je berichten gewoon kan inplannen op Facebook? Superhandig is het en ook nog een heel simpel:

  1. Ga naar je pagina. 

  2. Klik bovenaan op ‘Publicatietools’. 

  3. Klik rechtsboven op + Maken. 

  4. Maak je bericht. 

  5. Klik op en selecteer ‘Plannen’. 

  6. Selecteer onder ‘Publicatie’ de datum en tijd waarop je het bericht wilt publiceren en klik op ‘Plannen’. 

Deze 6 simpele stappen ontzorgen je een hoop stress als je het druk hebt met je zaak. 

Deze tool is uitsluitend voor zakelijke Facebookaccounts. 

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

Instagram: Hoe plan ik berichten van tevoren in?

Dat kan! Instagram berichten kun je inplannen via Planoly maakt het mogelijk om berichten klaar te zetten die je later met 1 druk op de knop kunt plaatsen. 

Hoe werkt het?

1. Download de app ‘Planoly’
2. Koppel de app met je Instagram-account. Vervolgens zie je het Planoly-dashboard voor je.
3. Je kiest een foto uit die je wil gaan plaatsen.
4. Vul je tekst in onder het kopje ‘enter a caption’
5. Je vult onder het kopje ‘schedule’ de gewenste dag en tijd in. Planoly stuurt je op de
ingevulde dag en tijd een pushmelding.
6. Druk op de pushmelding en het bericht wordt geplaatst.

 

 

Of iemand je instagrampagina gaat volgen of je website bezoekt hangt onder andere af van wat je in je Instagram bio zet.
Als iemand via Instagram op je profiel terecht komt, dan is dat het eerste contact met je salon. Zorg dus dat de eerste indruk goed is!
Hoe je dit kunt doen? Lees snel verder!

Voor het analyseren van je berichten en volgers is één ding heel belangrijk: ‘een bedrijfsaccount’. Met je persoonlijke account loop je veel waardevolle statistieken mis die je kunnen helpen bij het in contact komen met je klant.

Hoe verander ik mijn persoonlijke account in een professioneel account?

als je al een professioneel account hebt kun je naar beneden scrollen en verder lezen over hoe je je volgers en berichten kunt analyseren

Je hoort vast van alles over SEO. De ene persoon geeft je een tip, een andere persoon zegt weer iets compleet anders, wat is het nu? Verwarrend!
Wist je zelfs dat sommige (goedbedoelde) tips je meer schade aanbrengen dan dat ze goed doen? Lees daarom snel de belangrijkste SEO do’s en dont’s.

Tja, daar zit je dan, op zoek naar inspiratie voor je tekst. Of het nu een folder, persbericht, advertentie of redactioneel stukje is. Het kan lastig zijn de goede woorden te vinden. Als vakman of vakvrouw ontbreekt het je soms simpelweg aan tijd of expertise om een goed en pakkend bericht over je product of dienst te maken.

Daarom hieronder een aantal tips voor het pakkend op papier zetten van je boodschap:

Afgelopen week werd er voor de eerste keer in ons 24 jaar bestaan Chinees bij ons besteld! Hoe dat gebeurde?

Zodra een klant akkoord gaat met ons websitepakket hebben we veelvuldig contact via mail en telefoon. We overleggen over o.a. kleur, stijl, foto's en teksten. Als de klant blij en tevreden met de nieuwe website is, daat deze online en kan de klant deze zelf verder beheren. 

Soms komen klanten er niet helemaal uit en helpen wij ze daarbij. Zoals ook afgelopen week toen een klant die net overgestapt was naar ons systeem niet precies wist wat ze met haar tarieven pagina wilde. Op haar oude website had ze die pagina namelijk wel, maar stond er niets op. Terwijl klanten toch wel graag willen weten wat ze moeten betalen ;).

Toen ik haar daarover mailde antwoorde ze als volgt: ‘Dat vind ik lastig omdat ik nooit hetzelfde
doe... zoals bij de Chinees, dat je een lijst hebt..'

Of wij ook zoiets voor haar konden regelen...

Tuurlijk:

 

Mevrouw vond dit geweldig en belde meteen enthousiast op: Mag ik Foe Yong Hai bestellen? 

Je profiel omzetten naar een bedrijfsprofiel

Je bent al een tijdje bezig met Instagram maar je hebt nog steeds geen bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat nu eigenlijk? Volg de stappen hieronder en in een paar minuutjes ben je klaar!

Stap 1: Ga naar de drie stipjes/het tandwieltje rechts bovenin je scherm

Stap 2: Klik op ‘overstappen op bedrijfsprofiel’

Stap 3: Vervolgens koppel je de Facebookpagina van je salon (als je dit nog niet gedaan hebt) en kies je een bedrijfscategorie.

Stap 4: Controleer de gegevens op de pagina ‘je bedrijfsprofiel instellen’. Wijzig eventueel wat anders moet en klik op ‘klaar’.

Iemand die je website bezoekt heeft maar een paar seconden nodig om te beslissen of hij of zij op je website blijft. Zo snel gaat dat! Het is dus heel belangrijk dat jouw website overtuigend is en er voor zorgt dat de bezoeker andere pagina’s gaat bekijken of contact met je opneemt voor een afspraak. Maar hoe doe je dat? In deze blog geef ik je 5 tips voor een goede homepage.

‘’You never get a second chance to make a good first impression’’

Je salon website mooi opmaken kan nog best ingewikkeld zijn. Hoe zorg je er voor dat de stijl van je salon goed overkomt op je website? Lees direct de 5 tips voor een mooi webdesign!

‘Wauw’ je websitebezoekers met je website

Als een nieuwe klant je salon binnenkomt, wil je natuurlijk dat die persoon onder de indruk is van je salon. Je richt je salon mooi in, zorgt er voor dat het schoon is, je hebt zorgvuldig kleuren en decoratie met elkaar gematcht en je hebt er voor gezorgd dat er een fijne sfeer hangt. Je wilt namelijk dat je klant zich prettig voelt in je ruimte. Daar besteed je tijd en geld aan.

Voordat je nieuwe klant je salon voor het eerst binnenstapt, is je salon website vaak de eerste indruk die een klant van je salon krijgt. Waarom zou je diezelfde stijl en sfeer (waar je zoveel aandacht aan besteed hebt) dan niet in je salon website doorvoeren? Door ervoor te zorgen dat die eerste indruk van je salon ook op je salon website goed is, nemen je websitebezoekers eerder contact met je op.

Door 5 tips te volgen heb je binnen no-time een mooie website die perfect aansluit op de stijl in je salon. Lees direct de tips!

Begin jij op je website met ‘welkom op de website van ..”? Dan kun je veel resultaat behalen door dit aan te passen. Wil je weten hoe je je bezoekers op een betere manier welkom kan heten? Lees dan direct de blog!

Ik heb geen mooie tenen. Ik zie ze gelukkig ook niet zo vaak. Onder de douche als ik ze was, bij het afdrogen en als ik m’n sokken aantrek. Maar dat laatste doe ik zonder te kijken. De rest van de dag zijn ze bedekt en ziet een ander ze ook niet. Nee, ik ben er niet trots op. Maar ze vallen in het niet bij de tenen die ik ben tegengekomen op jullie websites.. 

Zoals je misschien wel hoort is de beautybranche nieuw voor me. Ik ben Nico, de nieuwe verkoper van PlazaXL. En ik neem je even mee in mijn eerste weken in de branche. Want wat ben ik geschrokken! 

Allereerst wil ik tegen jullie allemaal zeggen: respect! Respect voor wat je doet. Dat je elke dag probeert elk mens een beetje mooier te maken. En voor een jongeman als mij gaat dat in gedachten niet verder dan een make-upje hier, een poedertje daar, een nageltje lakken en wimpers verven. That’s it! 

Niet dus.. (sorry dat ik dit überhaupt dacht)

Puisten, wratten, gerstekorrels, ingegroeide haren, pukkels uitknijpen en natuurlijk die vieze gele kalknagels. Alles komt voorbij en staat open en bloot op je website. Oprecht: ik schrok er van! Gelukkig wel met een mooie voor en na foto. Want wat weten jullie er soms iets moois van te maken zeg! 

Soms zeg ik er bij. Want er lopen vast nog een aantal sukkels rond die net als ik niet precies weten wat voor geweldig werk jullie doen. Die dus blijven rondlopen met van die tenen waarmee ze niet gezien willen worden. 

Vanavond stap ik weer onder de douche en zal ik ze nog eens bekijken. En wie weet bel ik je dan morgen voor een afspraak!

Waarom gebruik je titels en koppen? Om aandacht te trekken? Om nieuwsgierigheid te kweken? Als belofte van wat er gaat komen? Of om je lezer te verleiden door te lezen? Waarschijnlijk allemaal! Toch liegen de statistieken er niet om: 8 van de 10 mensen lezen de titel wel, maar slechts 2 van de 10 lezen ook de rest van de tekst.

Het kan genadeloos mis gaan met koppen en titels. Als je lezer niet wordt geprikkeld door je titel, leest hij je tekst helemaal niet. En heb je voor niets je best gedaan.

Veel mensen denken dat je talent moet hebben om een goede kop te kunnen maken. Maar talent is echt niet nodig. Inspiratie evenmin. Iedereen kan het leren. Hieronder drie tips:

1. Focus op de voordelen die je lezer kan behalen door je tekst te lezen.
   (Meer energie met goede voeding)

2. Laat in je titel zien welk probleem je oplost
  (10 tips om je huid te verbeteren)

3. Stel een vraag
 (Hoe kun je afvallen en toch alles blijven eten wat je wilt?)

Succes met de inkoppers!

Vaderdag is een belangrijk moment om op in te spelen met je salon. Heb je nog geen Facebook actie geplaatst? Bekijk dan snel de Facebook berichten op deze pagina die we voor je gemaakt hebben.

De afbeeldingen hieronder kun je in de variant zonder logo vinden in de gratis proefversie van de social media database.

Vanaf 25 mei 2018 gaat de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in. De autoriteit Persoonsgegevens gaat streng controleren of iedereen zich aan de wet houdt en er zullen flinke geldboetes op staan als je je niet aan de nieuwe wet houdt. Het is dus heel belangrijk dat jouw salon voldoet aan de nieuwe regels. Dit betekent onder andere dat je een aantal zaken op je website aan moet passen. Wat je moet doen om je website AVG proof te maken lees je in deze blog.

Via Google Analytics kun je eenvoudig bekijken hoeveel bezoekers je website hebben bezocht.

Google Analytics account aanmaken

  • Ga naar https://www.google.com/intl/nl_nl/analytics/ .
  • Ga naar 'Een account maken'
  • Ga naar 'Beheerder', 'Nieuw account maken' en vul je gegevens in
  • Klik op 'Tracking ID ophalen'
  • Selecteer het juiste land en ga akkoord met de voorwaarden van Google Analytics
  • Kopieer je Tracking ID (begint met UA-....)

 

Stap 1: WhatsApp business downloaden
Download de app in de Play Store.

Stap 2: Voorwaarden accepteren
Als je akkoord gaat met de WhatsApp servicevoorwaarden en het privacybeleid, druk je op ‘Akkoord en doorgaan’.

Stap 3: Telefoonnummer verifiëren
Nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden en het privacybeleid, moet je je telefoonnummer verifiëren. Dit kan een vast telefoonnummer zijn of een mobiel telefoonnummer die je nog niet voor een persoonlijk WhatsApp account gebruikt. Nadat je je telefoonnummer geverifieerd hebt, ontvang je een sms op je telefoon. Bij een vast nummer kun je een code doorgebeld krijgen.

Stap 4: Je bedrijfsprofiel inrichten
Nu kun je de naam van je salon en je logo invoeren. Nadat je dit gedaan hebt, kom je in het startscherm van de app. Als je op de drie stipjes rechts bovenin drukt en naar instellingen gaat, kun je aanvullende informatie over je salon invoeren.

Steeds meer consumenten ontvangen nepmails (valse e-mails, phishingmails) waarin criminelen zich voordoen als een overheidsinstelling, bank of bedrijf. De nepmails ogen steeds geloofwaardiger, waardoor nog heel wat mensen erin tuinen. 

De Consumentenbond zet 9 tips op een rij waaraan je een valse e-mail kan herkennen. 

Sinds Google in 2015 begon met het meenemen van SSL-certificaten in de ranking is het aantal certificaten in de .nl-zone geëxplodeerd. In de afgelopen 12 maanden nam het totaal aantal .nl-websites met een certificaat toe van 82.000 naar 390.000. Van de .nl-webshops zijn er 45.000 beveiligd met SSL. Dat meldt SIDN, de organisatie die in Nederland de domeinregistratie beheert.

Controleer hier of je website of webwinkel al over een beveiligde verbinding beschikt.

 

Lees ook: 

De noodzaak van een beveiligde verbinding

Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kan een webmaster eventuele reclamecampagnes of zelfs delen van de website aanpassen aan het gedrag van de bezoeker.

Google Analytics is nauw verbonden met Google Adwords, hierdoor is het voor een webmaster eenvoudig om reclamecampagnes te beheren en zo nodig aan te passen. Zoals alle diensten van Google, betaalt de gebruiker niet met geld maar met prijsgave van alle mogelijke gegevens van zichzelf en in dit geval ook die van zijn klanten.

Er is veel meer zichtbaar op facebook dan we denken. Niet alles is misschien gewenst dat het zichtbaar is of blijft voor iedereen. Nu is er een handig programma beschikbaar die precies laat zien wat voor iedereen zichtbaar, dit programma heet: Stalkscan. Klinkt eng? Is het ook. Zeker nu we recent weer herinnerd zijn aan het feit dat het niet handig is om eventueel onhandige foto's of video's te hebben slingeren die door onbedoelde ogen gezien kunnen worden.

Het succes van een social media marketing strategie is niet gegarandeerd. Er zijn enkele factoren die een social media marketing strategie kunnen maken of breken. Hieronder een kort overzicht:

 

Het aantal beautybloggers en -vloggers is enorm. Google maar eens op 'beauty blog' en je weet niet meer waar je moet beginnen. Deze manier van kennis delen, jezelf als fan of expert promoten en ervaringen delen van nieuwe producten of tools trekt wereldwijd iedere dag miljoenen bezoekers. De eigenaren van deze sites & youtubekanalen variëren van meisjes van 14 die helemaal into beauty zijn tot professionals die écht weten waar ze over praten en kennis willen delen. En het is geen Amerikaans tafereel waar wij Nederlanders te nuchter voor zijn. De zogenaamde influencers hebben ook in Nederland honderdduizenden kijkers die lid zijn van de kanalen en bij iedere nieuwe tutorial of testvlog aan de digitale lippen van de vlogger hangen. Hoeveel invloed hebben al deze blogs en vlogs op de beautymarkt?

Serieus geld

De echte influencers vertegenwoordigen met hun kanalen serieus geld. Volgens het vakblad voor online marketing wist Nikkie Tutorials met haar kanaal in twee maanden zo’n negentien miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Ze heeft als professioneel visagist een enorm sociaal bereik met haar video’s. En dat is interessant voor bedrijven in de beautybranche die potentiële klanten willen bereiken. Advertentiebudgetten die voorheen alleen naar printmedia of televisie gingen, worden nu voor een belangrijk deel ingezet op de kanalen van populaire beautybloggers en -vloggers. Of in de vlogs van andere influencers (denk aan BN-ers, fashion-, lifestyle-, fitness- of healthbloggers of vloggers die zich specifiek richten op doelgroepen als moeders, vrouwen boven de veertig, hoogopgeleide vrouwen in het bedrijfsleven, et cetera. Waar je vroeger als cosmeticamerk je product alleen liet testen door redacties in de tijdschrift, koop je nu ook ‘reclame' in bij bloggers en vloggers. De advertentiebanners, pop-ups en video’s zijn op de populaire sites even aanwezig als bij een site als nu.nl. Zoals gezegd: er gaat serieus geld om in deze markt.

Professionele beautybranche

Waar het in het grote gros van alle beautyblogs en vlogkanalen aan ontbreekt is vakinhoudelijke kennis. Het zijn de cosmetica- en make-upmerken die voor de consument gemakkelijk te koop zijn bij de drogist of natuurlijk online via de vlogger, die worden gepromoot. De hoogwaardige professionele huidverzorgingsmerken of nagelproducten die je alleen via een professional kunt aanschaffen, komen in mindere mate voorbij in alle communicatie. Een goede vlogger die met inhoudelijke kennis over huidverbetering laat zien wat de meerwaarde van een schoonheidsspecialist is. Visagisten en nagelstylisten inspireren elkaar wereldwijd al met vlogs van professionals, maar huidverbetering is nu eenmaal niet in één behandeling zichtbaar. Dit soort vlogs nemen dus meer tijd in beslag om gemaakt te worden en ook de trends zijn minder veranderlijk dan bij de andere vakgebieden.

Aandacht voor beauty

Het huidige aanbod aan beautyblogs, vlogs, youtubekanalen en instagramaccounts hebben veelal niet de kwaliteit of kennis die wij als vakprofessionals in huis hebben. Hier en daar kom je zelfs verschrikkelijke adviezen tegen waarvan je hoopt dat niemand ze opvolgt. Dat is het grote voordeel en nadeel van het internet: het is vrij toegankelijk voor iedereen om jezelf als beauty-expert te profileren. Waar je vroeger in een vriendenboekje als droomberoep voor later ‘juffrouw' of ‘dierenarts’ invulde, staat daar nu met kleurige letters ‘vlogger’. De aandacht voor beauty en uiterlijke verzorging is in ieder geval gunstig, zeker als meer en meer professionals hun echte vakkennis gaan delen.

Bron: www.beautyspot.nl

Ieder mens wil uniek zijn en is dat ook. Niet voor niets zijn gepersonaliseerde beautybehandelingen heel populair. Het is net dat stukje extra dat je klant het gevoel geeft speciaal te zijn.

Dat geldt ook voor teksten. Schrijf je teksten niet alsof je voor je gehele doelgroep spreekt, het is geen presentatie. Je hebt juist de mogelijkheid om 1 op 1 te communiceren en daar moet je gebruik van maken. Je moet je teksten schrijven alsof je één persoon aanspreekt. Je hebt het dus over ik (jijzelf) en jij (de lezer). Door dit te doen kom je veel persoonlijker over.

Succes met schrijven!

Uit het Jaarverslag 2016 Nederlandse Cosmetica Vereniging  blijkt dat de diversiteit van de verkoopkanalen van cosmetica de afgelopen jaren sterk is toegenomen. De consument heeft steeds meer mogelijkheden om cosmetica aan te schaffen. Het meer traditionele kanaal zoals supermarkt, drogisterij en parfumerie is nog erg belangrijk voor de verkoop van cosmetica. Maar de verkoop via het zogenaamde alternatieve kanaal zoals e-commerce (online), budgetstores, lifestylewinkels, modewinkels, Schiphol, apotheek, schoonheidsspecialist en kapper neemt ieder jaar verder in belang toe.

IN TOTAAL 2,8 MILJARD BESTEED

Gebaseerd op onder meer de gegevens van Nielsen en GfK concludeert de NCV dat in 2016 de totale consumptieve bestedingen bijna 2,8 miljard euro bedragen en dat de totaalmarkt van cosmetica een kleine positieve ontwikkeling van ongeveer 1 a 2% laat zien, vooral ingegeven door de groei in het alternatieve kanaal. Er is ook een groei in het aantal verpakkingen gerealiseerd.

De cosmeticamarkt staat met name in omzet onder druk. Dit is deels promotie gedreven. Bijna alle deelmarkten hebben te maken met een stijging van de promotiedruk, door meer en ‘diepere’ promoties (bijvoorbeeld 1+1). Hierdoor is waarde uit de markt gevloeid. In totaal wordt in personal care 33,5% (32,1% in 2015) in promotie verkocht.

Belangrijke thema’s voor de consument blijven gezondheid, welzijn en verzorging. Bij aankoopbeslissingen zijn toegevoegde waarde en gebruiksgemak essentieel. Volgens GfK zijn er meer kopers van cosmetica in 2016 geweest dan in 2015, deze mensen kopen gemiddeld wel iets minder vaak en besteden per koper minder. Door de vergrijzing groeit het aantal kleine huishoudens (1 of 2 personen). Dit maakt dat de volume per koper afneemt.

HET BELANG 55+ CONSUMENTEN NEEMT TOE

Het grootste deel van de producten voor de persoonlijke verzorging wordt gekocht door gezinnen met kinderen. Het belang van de oudere consumenten (55+ shoppers) neemt echter sterk toe. Dit komt doordat deze groep relatief veel en een toenemend aantal cosmeticakopers bevat (meer dan 80% van alle personen in deze groep koopt persoonlijke verzorgingsproducten). Hun gemiddelde besteding aan cosmetica is toegenomen. Zij zijn hiermee een belangrijke en groeiende doelgroep! Daarnaast is er in 2016 sprake van een toename in de uitgaven van cosmetica in jonge huishoudens zonder kinderen. Ook deze groep kocht in 2016 meer cosmetica dan in 2015, en tevens is deze groep in omvang gegroeid, maar in absolute zin blijven ze nog wel achter bij de oudere consumenten.

ONDERSCHEIDENDE PRODUCTEN MET DUIDELIJKE CONSUMENTENVOORDELEN

Het laatste kwartaal van 2016 heeft een duidelijke groei laten zien ten opzichte van 2015. Het consumentenvertrouwen is fors toegenomen en daardoor ook de koopbereidheid. Aandacht is er voor gezondheid maar ook voor schoonheid. Het is daarom dat de NCV voorzichtig optimistisch is ten aanzien van de bestedingen voor cosmetica, ook al is de verwachting dat in met name het traditionele kanaal de ontwikkeling moeilijk zal zijn. Met name in omzet vanwege de te verwachte effecten van de btw-verlaging voor zonnecosmetica en tandpasta en door de blijvend toenemende promotiedruk. Dit maakt dat de consumenten zich steeds minder bewust zijn van de voordelen van een specifiek product en enkel nog vergelijken en hun aankoopbeslissing nemen op basis van de prijs. Voor het creëren van groei en toevoegen van nieuwe waarde aan de markt is het belangrijk nieuwe onderscheidende producten te blijven maken met duidelijke consumentenvoordelen.

Online zal in aandeel verder groeien vanwege het gemak en het uitgebreide assortiment. Als de consument in de winkel is (met name drogisterij/parfumerie), verwacht hij kwaliteit en goed advies.

In het Jaarverslag 2016 van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) lees je meer over de belangrijkste marktontwikkelingen. Het verslag is hier gratis te downloaden.

Bron: www.beautyspot.nl

"Ik word heel goed gevonden in de zoekmachine.... want als ik mijn eigen salonnaam intoets, dan sta ik bovenaan." Dat laatste zal wel kloppen, maar een nieuwe klant kent je salonnaam nog helemaal niet en zal deze dus ook nooit in de zoekmachine opzoeken. Je website vindbaar maken voor nieuwe klanten begint dus met de juiste zoekwoorden. Hoe zoekt je klant jou als zij je nog niet kent. 

Probeer allereerst in de huid van je klant te kruipen: hoe zou jij een salon of bedrijf zoeken...

De meeste mensen zoeken gericht op wat ze willen kopen of doen. Stel iemand wil een schoonheidsbehandeling ondergaan, dan kan je klant zoeken op schoonheidssalon, op schoonheidsspecialiste of op schoonheidsbehandeling. In het ideale geval zorg je ervoor dat al deze zoektermen in je website voorkomen, maar als je dan toch moet kiezen, kies dan de meest gebruikte zoekterm. 

Google heeft een handig programmaatje waarmee je de zoekopdrachten kunt vergelijken. Zo weet je altijd welke woorden in de afgelopen jaren het meeste gebruikt is. Ik heb de zoekopdrachten: schoonheidssalon en schoonheidsspecialiste in dat programma eens naast elkaar neergelegd en hieruit blijkt dat ik beter het zoekwoord schoonheidssalon kan gebruiken.

Bekijk hier de resultaten en bekijk hoe deze tool jouw website beter vindbaar kan maken.

Het inzetten van social media voor meer bezoekers op je website kan leiden tot zowel directe als indirecte bezoekers.

Directe bezoekers
Wanneer je Facebook pagina voldoende likes heeft kun je deze inzetten voor allerlei zaken. Naast het helpen van klanten kun je Facebook ook inzetten als nieuwskanaal. Heb je een nieuw blogartikel geschreven of een interessant nieuw product? Deel deze dan op Facebook d.m.v. een link naar je blogartikel of product. Op die manier kan je directe bezoekers trekken naar je website. Daarnaast kun je het gesprek aangaan met je klanten door bijvoorbeeld vragen te beantwoorden die de lezer heeft naar aanleiding van je bericht.

Directe bezoekers zijn eenvoudig in Google Analytics te meten. Door als secundaire dimensie bron/medium te selecteren kun je zien hoeveel bezoekers via bijvoorbeeld Facebook.com of t.co (Twitter) zijn gekomen. Daarnaast kun je via het menu-item Acquisitie -> sociaal precies zien hoeveel bezoekers en conversies elk sociaal netwerk heeft opgeleverd.

Indirecte bezoekers
Facebook en andere social media kanalen kunnen daarnaast zorgen voor veel indirecte bezoekers. Door regelmatig interessante berichten te plaatsen op social media blijf je in beeld bij je (potentiële) klanten. Hierdoor zullen ze eerder geneigd zijn om naar jouw website gaan wanneer ze iets nodig hebben wat jij aanbiedt. Je naamsbekendheid neemt dus toe. De bron van indirecte bezoekers zijn helaas niet in Google Analytics te meten omdat indirecte bezoekers meestal direct gaan naar je website.

Betere relatie met je klant
Wanneer je social media op de juiste manier inzet kan dit erg positief uitpakken. Geef bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen bij je bedrijf of organiseer een leuke prijsvraag. Daarnaast kun je via social media je klanten heel snel helpen wanneer er vragen of klachten zijn (dus service verlenen). Klanten die je vervolgens bedanken voor de snelle service hebben een positieve impact op je imago als bedrijf wat indirect weer zorgt voor meer meer omzet. Op die manier kun je de relatie met je klanten verbeteren en je klanttevredenheid (met als resultaat ook omzetverhoging) naar een hoger niveau tillen.

Bron: Sohosted

Bij een goede social media strategie is het belangrijk om je bedrijf te monitoren zodat je weet wat het algemene gevoel is dat mensen hebben bij je bedrijf. Zeggen mensen iets positiefs of negatiefs over je bedrijf, of hebben ze een vraag? Zorg dan dat je hier op reageert. Dit noemen we webcare. De NS levert bijvoorbeeld dag en nacht webcare via Twitter. Alle vragen die gesteld worden door reizigers worden zo snel mogelijk beantwoord.

Als je gebruik gaat maken van social media houd er dan rekening mee dat je complimenten, vragen en klachten kunt krijgen die voor iedereen openbaar zijn. Zie je op internet dat er over jou wordt gesproken? Haak hier dan op tijd op in door mee te doen met het gesprek (positief én negatief). Door onderdeel van de conversatie te worden heb je de kans negatieve publiciteit om te buigen in positieve publiciteit. Ook wanneer je complimenten krijgt op internet kun je klanten bedanken.

Met onderstaande tools kun je in de gaten houden of je wordt genoemd op het internet.

  • Hootsuite
    Hootsuite Is een handige (gratis) social media management tool om berichten op Facebook, Twitter, Google + en sinds kort ook Instagram binnen één tool te verzamelen en te beantwoorden.
  • Mention
    Ook Mention is een handige tool om te luisteren naar wat er over jou wordt gezegd.

Bron: Sohosted

Iedereen is wel bekend met Youtube, het grootste online videoplatform en een van de grootste zoekmachines ter wereld. U zult zelf vast ook wel eens een video op Youtube bekijken. Zoals u waarschijnlijk wel weet zijn video’s enorm populair onder internetgebruikers en wordt dit steeds belangrijker. Veel internetgebruikers bekijken bijvoorbeeld liever een online instructievideo dan dat zij lange handleidingen door moeten lezen.

Waarom Youtube

Waarom zou u Youtube gebruiken voor uw beautysalon? Door promotievideo’s op Youtube te plaatsen, kunt u miljoenen mensen bereiken. Het plaatsen van video’s op Youtube is geheel gratis, dit maakt het een aantrekkelijke vorm van reclame maken.

Daarnaast is Youtube ook handig voor u zelf. Door uw video’s op Youtube te plaatsen, kunt u uw video’s daarna gemakkelijk zelf op uw website zetten.

 

Wat zijn de mogelijkheden voor uw beautysalon?

Veel van uw potentiële klanten maken gebruik van Youtube. Maar hoe kunt u deze klanten nu op de juiste manier bereiken? Om op deze vraag antwoord te geven is het handig om eerst te weten op welke manieren u Youtube voor uw bedrijf in kunt zetten.

 

- Youtube als kanaal

Als u promotievideo’s voor uw beautysalon gebruikt, kunt u een Youtube kanaal beginnen. Dit Youtube kanaal is een profielpagina, net als bijvoorbeeld op Facebook. Op dit kanaal kunt u uw video’s plaatsen. Het plaatsen van de video’s op uw kanaal is gratis. De geplaatste video’s kunt u vervolgens gemakkelijk op uw website zetten of delen via social media. Als Youtube gebruikers uw video’s interessant vinden, kunnen zij zich abonneren op uw kanaal. Op het moment dat u een nieuwe video plaatst, krijgen zij hier een melding van. Op deze manier kunnen uw fans op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom uw beautysalon.

 

- Adverteren op Youtube

Een andere optie is om te adverteren op Youtube. Dit kan op verschillende manieren:

 

In search adverteren

Door voor deze manier van adverteren te kiezen, worden uw video’s in de zoekresultaten op Youtube getoond. Indien u een video plaatst over een pedicure behandeling, kunt u hieraan relevante zoekwoorden toevoegen, zoals ‘pedicure’. Indien een Youtube gebruiker in de zoekbalk het woord ‘pedicure’ invoert, kan uw advertentie tussen de zoekresultaten getoond worden. Het voordeel van deze advertentiesoort is dat uw reclamevideo relevant is voor de Youtube gebruiker, omdat de zoekwoorden overeenkomen.

Indisplay adverteren

In display adverteren betekent dat uw video als suggestie wordt getoond. Dit kan door uw video tijdens het afspelen van een video aan de rechterkant te tonen. Het voordeel hiervan is dat u zeker weet dat alleen geïnteresseerden uw video bekijken.

Naast de video suggestie aan de rechterkant is ook een tekst overlay advertentie. Dit zijn banners met een tekst of een link naar de website die onderin de video verschijnen. Het voordeel van deze soort van adverteren is dat iedereen die de video bekijkt, uw reclame ziet.

Instream adverteren

Waarschijnlijk bent u wel eens een instream advertentie tegengekomen. Een instream advertentie wordt voorafgaand aan een video getoond. Soms kan de gebruiker na vijf seconden kiezen om de advertentie over te slaan. In het geval van een instream advertentie betaalt u alleen als de gebruiker de video 30 seconden of langer bekijkt, of als de gebruiker doorklikt op de advertentie.


Waar kunt u het beste mee beginnen?

Om met uw beautysalon op Youtube te beginnen wil ik u als tip geven om te beginnen met uw eigen kanaal. Op deze manier kunt u meer leren over het gebruik van Youtube en kunt u gratis experimenteren. Daarna kunt u eventueel adverteren op Youtube.

Je hebt een fantastische, nieuwe website. Alles werkt: er staan mooie afbeeldingen op, de navigatie is goed ingedeeld en de website laadt snel. Maar naast het hebben van een goed werkende en mooi website, zijn de teksten op jouw website erg belangrijk. Deze teksten zullen namelijk mede bepalen of de bezoeker daadwerkelijk klant bij jou zal worden, en moeten antwoord geven op vragen die voor de bezoeker van belang zijn, zoals: Is deze schoonheidssalon de plek waar professioneel en kundig gewerkt wordt? Spreekt deze salon mij aan, en misschien nog wel belangrijker: zal deze salon mijn huidproblemen kunnen verhelpen?

Sociaal netwerk Facebook heeft zijn Snapchat-achtige functie Stories wereldwijd beschikbaar gesteld. Hierdoor is de optie te gebruiken voor iedereen in de Facebook-app.

Dat heeft de techgigant op dinsdag bekendgemaakt. Gebruikers kunnen linksboven op een camera-icoon drukken. Hiermee kunnen ze foto’s en video’s maken, die bovenin de tijdlijn worden getoond voor vrienden. Deze beelden verdwijnen weer na 24 uur.
  
Facebook testte de Stories-functie in zijn app al in Ierland, maar nu is de optie voor alle gebruikers wereldwijd uitgerold. Onlangs was hij ook voor een aantal Nederlanders toegankelijk. 

Het sociale netwerk voegde de Stories-optie eerder toe aan zijn apps Instagram, WhatsApp en Messenger. Nu maakt ook de hoofdapp van Facebook hier gebruik van. 

Stories is nagenoeg identiek aan de functionaliteit van Snapchat, een app die groot werd met foto’s en video’s die na 24 uur weer verdwijnen. Facebook zou in 2013 hebben geprobeerd om Snapchat over te nemen, maar zonder succes.

Door: NU.nl

SSL certificaten, beveiligde verbindingen, privacy en wet bescherming persoonsgegevens, een opsomming van onderwerpen waar in de media een hoop over geschreven wordt. Maar wat is het, wat kun je ermee en moet je er ook echt iets mee?

Beveiligde verbinding en SSL certificaten

SSL is een techniek die internet verbindingen tussen de computer van een bezoeker en de server (webhosting) met je website beveiligd. Voor het gebruik van de SSL techniek op je website heb je een SSL certificaat nodig.

De SSL techniek met het SSL certificaat zijn in een website te herkennen aan het slotje voor de URL en de ‘https’ aanduiding in plaats van http. 

Wet bescherming persoonsgegevens

Dat je niet wilt dat gegevens van websitebezoekers in gevaar komen lijkt mij vanzelfsprekend. Dit is al een belangrijke reden om voor SSL te kiezen. Zeker als je gebruik maakt van webformulieren waarbij persoonsgegevens worden verzonden. Kwaad willende kunnen op deze manier geen gegevens bemachtigen als deze onderweg zijn na het verzenden van een webformulier en de aankomst op de server. Daarnaast stelt de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) dat je als website eigenaar de zorgplicht hebt voor bescherming van de persoonsgegevens van de bezoeker. Het beveiligd versturen van gegevens is hierbij een belangrijk onderdeel.

Domein validiteit

Bij het afgeven en installeren van een SSL certificaat wordt gecontroleerd of de domeinnaam van de website ook echt jouw domeinnaam is. Hierdoor kan de bezoeker in de browser doormiddel van het slotje herkennen dat de website die hij of zij bezoekt ook echt jouw website is. En dat de website niet is omgeleid naar een kwaadwillende kopie.

Zoekmachine optimalisatie

Grote internet bedrijven hechten veel waarde aan beveiligde verbindingen, zo ook Google. Wat dit effectief voor jou inhoudt als website eigenaar is dat websites en onderdelen binnen de website die gebruik maken van SSL beter worden gewaardeerd en gevonden dan ‘concurrerende’ websites die dit niet hebben. En het kan nog sterker gaan worden, dat website zonder SSL techniek steeds meer als onveilig vermeld zullen gaan worden. Wat op een minder zichtbare manier al gebeurd in moderne browsers.

Straal vertrouwen

Het slotje bij je website url en de berichtgeving in moderne browsers dat de website veilig is, straalt voor de bezoeker natuurlijk enorm veel vertrouwen en professionaliteit af. 

Bij HeyDo is SSL standaard

Om genoemde redenen vinden wij als HeyDo dat SSL techniek standaard moet zijn voor een moderne website. Om hier voorloper in te zijn leveren wij websites standaard met SSL certificaat en dus beveiligde verbindingen. HeyDo zorgt voor het SSL certificaat, installatie en jaarlijkse verlengingen en heb je als HeyDo klant zonder zorgen een moderne en veilige website.

Door: Arjan Renkema

Feit: Facebookvolgers zijn bereid meer geld uit te geven dan mensen die op andere wijze bij je salon terecht komen

Overal om je heen hoor je dat social media heel belangrijk is voor je salon. Leuk advies hoor, maar ehh, wat kunnen die Facebook berichtjes je nou echt opleveren? Je wilt natuurlijk wel dat de tijd en moeite die je er in steekt wat oplevert. Daarom heb ik 12 redenen voor je op een rijtje gezet waarom je je vandaag nog op Facebook  moet richten.

1. Bereik je doelgroep

Social media is dé plek om met je doelgroep in contact te komen. Wist je dat Nederland 9,5 miljoen geregistreerde Facebook accounts heeft? Dit is dus the place to be! Door met je salon actief op Facebook te zijn, kun je dus heel veel mensen bereiken!

2. Naamsbekendheid

Social media is de ultieme manier om voor meer naamsbekendheid te zorgen. Door regelmatig actief te zijn op social media, zorg je voor gratis publiciteit. Wie wil dat nu niet?! Door social media op de juiste manier in te zetten, onthoud je doelgroep je naam beter. Op het moment dat zij een bezoek willen brengen aan een beautysalon, is de kans groot dat jouw naam in hun hoofd op komt. En dat is precies wat je wilt!

3. Verhoog je omzet

Uit onderzoek van Clearsaleing blijkt dat de omzet van bedrijven die social media inzetten hoger is. Mensen die een bedrijf op Facebook volgen zijn bereid meer geld uit te geven dan mensen die op andere wijze bij je salon terecht komen. Goed om te weten!

Feit: Goede Facebookpagina? Dan sta je hoger in Google!

4. Concurrenten

Grote kans dat jouw directe concurrenten actief zijn op Facebook. Zij werven misschien wel de klanten die jij ook had kunnen bereiken. En dat is zonde. Door je op Facebook te focussen kun je voorkomen dat je concurrenten al jouw potentiële klanten wegkapen. Time for action!

5. Reviews

Voordat je geld uitgeeft wil je natuurlijk wel weten of een bedrijf betrouwbaar is. Heb je zelf wel eens naar online reviews gezocht? Mensen die op zoek zijn naar een beautysalon willen natuurlijk van te voren weten hoe anderen je salon beoordelen. Dit wordt steeds meer via Facebook gedaan.

Klanten van je salon kunnen op Facebook een review achterlaten, aangegeven in sterren. Bij het bekijken van je salon weet een potentiële klant in 1 oogopslag hoe anderen over je denken. Dit zorgt er voor dat ze sneller een afspraak bij je zullen maken. Het is dan ook enorm belangrijk om te zorgen voor reviews op je Facebookpagina.

6. Bezoekers naar je website

Door een goede Facebookpagina te hebben, zijn bezoekers van je pagina eerder geneigd je website te bezoeken. En op je website overtuig jij je bezoekers natuurlijk om een afspraak te maken. Hoe meer bezoekers je op je website krijgt, des te groter de kans op nieuwe klanten in je salon.

7. Invloed op Google
Google bepaalt welke websites hoog in Google worden getoond en welke sites lager. Wist je dat Google ook naar je Facebookpagina kijkt? Als jij veel interactie op je pagina hebt, plaatst Google je hoger in de zoekresultaten. Dat is makkelijk scoren!

8. Vind de perfecte medewerker

Ben je op zoek naar een nieuwe medewerker? Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk mensen bereiken, om te zorgen dat er een talent bij zit die solliciteert. Waarom niet je vacature delen via Facebook? Zo zien nog meer mensen je vacature. En je hebt vast wel mensen in je omgeving die je oproep delen, sharing is caring!

9. De behoeftes van je klanten

Zit je eraan te twijfelen welke nieuwe behandeling je aan gaat bieden, welke crème je klanten fijner vinden of welk behang je kiest voor je nieuwe saloninrichting? Vraag het via Facebook! Door hier een Facebook post van te maken, zorg je voor meer interactie op je pagina & je komt er achter wat je klanten vinden. Win win situatie! Denk er wel om dat je mooie en duidelijke foto’s aan je bericht toevoegt, hierdoor zullen nog meer mensen op je bericht reageren.

10. Toon je kennis aan

Door je kennis via social media te delen, kun je aantonen dat je een expert bent. Door bijvoorbeeld nuttige tips over huidverzorging te delen, laat je zien dat je verstand van zaken hebt. En wat willen potentiële klanten nu liever dan een beautybehandeling bij een expert? Door kennis te delen geef je potentiële klanten het gevoel dat ze, letterlijk, in goede handen zijn.

11. Ambassadeurs

Ambassadeurs zijn enorm belangrijk op social media. Ambassadeurs zijn niet hetzelfde als tevreden klanten. Tevreden klanten zijn tevreden over je diensten en gaan met een goed gevoel naar huis. Ambassadeurs zijn meer dan tevreden klanten. Zij worden ‘fan’ van je salon en zullen hun positieve ervaringen met anderen delen.

Ambassadeurs zijn mensen die een positieve review op je Facebookpagina zullen plaatsen. Ook zijn ambassadeurs eerder geneigd je berichten te liken, erop te reageren en te delen. Hierdoor bereik jij natuurlijk weer meer mensen.

Door je Facebookpagina goed te onderhouden, kun je van klanten ambassadeurs maken. Ook kun je er door middel van de juiste berichten voor zorgen dat de ambassadeurs zich voor je salon in gaan zetten.

12. Profiteer van ontwikkelingen

Als ondernemer weet je hoe belangrijk het is om met de tijd mee te gaan. Het is nu eenmaal zo dat bedrijven die met hun tijd mee gaan, beter presteren dan  bedrijven die dit niet doen. Stilstand is achteruitgang. Kort gezegd: dit is hét moment om je op social media te richten. Blijf niet achter!

Het beursseizoen staat voor de deur. Niets zo vervelend en inefficiënt als een leuke beurs waar je als een kip zonder kop rondloopt. Wanneer je thuiskomt en je realiseert dat je bent vergeten te kijken bij dat ene merk en je de beursaanbieding van die andere leuke leverancier hebt gemist. We geven je graag vier praktische tips vooraf zodat je het perfecte beursbezoek hebt!

 

1. MIJN BEURSBEZOEK IS SUCCESVOL ALS..

Bedenk vooraf wat je doel is voor de beurs. Wat kom je precies doen in de Jaarbeurs straks? Wil je een dagje inspiratie op doen? Ben je specifiek op zoek naar een product(soort)? Wil je inkopen doen en wat staat er dan precies op je boodschappenlijst? Wil je kennis vergaren over een bepaald onderwerp? Ben je op zoek naar een nieuw merk? Ben je nieuwsgierig naar de nieuwste innovaties? Wil je bijkletsen met collega’s of je medewerkers een inspirerende dag geven? Of wil je eigenlijk gewoon al het bovenstaande? In dat geval is het misschien een goed idee om prioriteiten te geven aan je doelen. Zo voorkom je dat je ze allemaal een beetje, maar eigenlijk geen van allen haalt. Tip: maak voor jezelf de zin af ‘Mijn beursbezoek is succesvol als..’ om je eigen doelen helder te krijgen.

2. WIE ZIJN ER ALLEMAAL?

Een beurs is natuurlijk de ideale manier om kennis te maken met nieuwe merken en producten. Online op de site van de vakbeurs kun je vaak alle exposanten en merken al vinden, plus een plattegrond. Wanneer je voordat je naar de beurs gaat al een goed beeld hebt van de leveranciers, merken en de lezingen die er zijn, kun je voor jezelf de dag beter indelen. Aan de tijd van lezingen zit je vast, net als aan een afspraak die je misschien gemaakt hebt met leveranciers. Zo weet je wanneer je tijd hebt om te struinen over de beurs en wanneer je ergens moet zijn. En er wordt steeds meer handige techniek toegepast, zoals de timer in de beursapp (eind maart beschikbaar) van de Beauty Trade special zodat je een notificatie krijgt wanneer de lezing begint!

3. ZET BEURSBEZOEK IN VOOR JE EIGEN MARKETING

Wanneer je naar de vakbeurs gaat, is dat niet alleen voor jezelf leuk, maar ook voor je klanten. Zij worden zich ervan bewust dat jij investeert in kwaliteit en op zoek gaat naar nieuwe producten en kennis om hen nog betere van dienst te kunnen zijn. Laat bijvoorbeeld vooraf en tijdens de voorjaarsbeurs via social media weten dat je er bent. Zo maak je van het beursbezoek marketingmateriaal voor je eigen salon en professionaliteit.

4. HOUD DE LAATSTE INFORMATIE IN DE GATEN

Bij een vakbeurs zijn er altijd laatste details die aangepast of aangevuld worden. Houd voordat je gaat en tijdens de beursdagen goed de verschillende communicatiekanalen in de gaten. De officiële website van de beurs, de eventpagina op Facebook en de andere social mediakanalen. Zo weet je zeker dat je de meest actuele informatie hebt.

Bron: www.beautyspot.nl/nieuws

‘Responsive’ betekent vrij vertaald ‘reactief’. Of je een responsive website nu bekijkt op een pc, tablet of smartphone; de website wordt altijd goed weergegeven op het schermformaat waarmee je de site bezoekt.

Informatie wordt grafisch zo ingedeeld dat voor iedere bezoeker de optimale gebruikservaring wordt gecreëerd. Teksten, afbeeldingen en video’s worden geschaald en zijn hierdoor altijd goed zichtbaar. Zelfs knoppen en navigatie-elementen passen zich aan, waardoor deze optimaal te bedienen zijn. 

36% van uw klanten bezoekt uw website via een smartphone

Is je website niet geschikt voor mobiel gebruik, dan loop je dus kans dat je 36% van je (potentiële) klanten misloopt.

Test nu of jouw website goed wordt gevonden op de mobiele telefoons. 

Veilig en online: het lijken wel twee woorden die niet samengaan. Dagelijks worden er een hoop websites en accounts gehackt en iedere seconde vindt er ergens wel een DDoS-attack plaats. Daarnaast is het ook nog eens goed opletten welke app je download of waar je met je mobieltje inlogt op een gratis Wi-Fi punt. En na iedere update die anti-virusbedrijven uitbrengen is er ergens weer een hacker bezig ook dit weer te omzeilen. Het moge duidelijk zijn, cybercrime is een lucratieve business. Online is het oppassen geblazen.

Voor jou is het gesneden koek. Dat prachtige nieuwe apparaat of de resultaten van een specifieke behandeling. Maar je klant begrijpt dat technische verhaal vast niet. Maar wil dat ook niet. Je verkoopt je klant oplossingen en resultaten.

Kom niet aan met moeilijke theorieën of ingewikkelde uitleg over je product of dienst. Geef concrete resultaten en oplossingen. Zo wordt wat je te bieden meer tastbaar. Om je te onderscheiden van je concurrent moet de lezer van je verhaal in één oogopslag kunnen zien wat je te bieden hebt en waarom ze juist bij jou moet zijn.

We kunnen bijna niet meer zonder het internet. Niet alleen worden er inmiddels veel zaken geregeld via het net, ook ons hele sociale systeem zit er aan vast. Je kunt dat erg vinden, je kunt er helemaal niet bij stilstaan, het maakt niet uit: het internet is wat het is. Als je echter buiten de echte noodzakelijkheden helemaal klaar bent met het nepnieuws, de asocialiteit of gewoon de constante afleiding van wat je wel belangrijk vindt is er geen makkelijke manier om "doei" te zeggen. Althans, die was er niet.

Tja hoe kies je die. Maak gebruik van spannende woorden die aanzetten tot verder lezen en het creëren van de behoefte om je product te kopen. Hieronder enkele voorbeelden:

  • Ben jij klaar om?

  • Eenvoudig te gebruiken

  • Onthullen in plaats van vertellen

  • Ontvangen in plaats van bestellen of betalen

  • De complete…

  • Koop dit product niet wanneer je

  • Je hoeft mij niet te geloven, maar dit is wat anderen zeggen…

  • Eerlijker dan dit zal het niet worden

  • De 5 geheimen die je niet mocht ontdekken

  • Ontdekken in plaats van leren (leren doe je op school)

Succes met schrijven!

Wil je meer tips per mail ontvangen, laat het weten.

Natuurlijk wil je dat iemand de door jouw geschreven tekst ook leest. Dat is wel zo prettig.

Bij saaie teksten haakt je lezer snel af. Logisch. Probeer een tekst met praktijkvoorbeelden of een vleugje humor aantrekkelijker te maken. Ingewikkeld taalgebruik kan een tekst saaier maken. Maak zinnen niet onnodig ingewikkeld. Gebruik normale taal en zeg wat je te zeggen hebt. Schrijf in spreektaal. Doe alsof degene voor wie je schrijft tegenover je zit.