Social media monitoring

Bij een goede social media strategie is het belangrijk om je bedrijf te monitoren zodat je weet wat het algemene gevoel is dat mensen hebben bij je bedrijf. Zeggen mensen iets positiefs of negatiefs over je bedrijf, of hebben ze een vraag? Zorg dan dat je hier op reageert. Dit noemen we webcare. De NS levert bijvoorbeeld dag en nacht webcare via Twitter. Alle vragen die gesteld worden door reizigers worden zo snel mogelijk beantwoord.

Als je gebruik gaat maken van social media houd er dan rekening mee dat je complimenten, vragen en klachten kunt krijgen die voor iedereen openbaar zijn. Zie je op internet dat er over jou wordt gesproken? Haak hier dan op tijd op in door mee te doen met het gesprek (positief én negatief). Door onderdeel van de conversatie te worden heb je de kans negatieve publiciteit om te buigen in positieve publiciteit. Ook wanneer je complimenten krijgt op internet kun je klanten bedanken.

Met onderstaande tools kun je in de gaten houden of je wordt genoemd op het internet.

  • Hootsuite
    Hootsuite Is een handige (gratis) social media management tool om berichten op Facebook, Twitter, Google + en sinds kort ook Instagram binnen één tool te verzamelen en te beantwoorden.
  • Mention
    Ook Mention is een handige tool om te luisteren naar wat er over jou wordt gezegd.

Bron: Sohosted

Meer artikelen

Instagram: Hoe plan je een Instagram bericht in?

Kan je berichten op Instagram inplannen? Dat kan! Met Meta Business Suite.

Vroeger kon je alleen berichten op Instagram inplannen met gebruik van losse apps, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer! (mits je een Facebook-business account hebt)

Een bericht inplannen, hoe werkt het?

1. Ga naar https://business.facebook.com/
2. Ga naar Berichten en verhalen.
3. Klik op Bericht maken.
4. Kies waar je het bericht wilt plaatsen, op je Facebook, je Instagram of beide.
5. Voer de tekst in die je als beschrijving bij je bericht wilt hebben.
6. Klik op Media uploaden om jouw afbeelding/video toe te voegen.
7. Klik op het pijltje naast Publiceren.
8. Klik op Bericht plannen en kies de gewenste datum en tijd.
9. Klik op Plannen.

Klaar! Nu staat je Instagram-bericht ingepland en komt het automatisch op jouw profiel te staan op jouw gekozen moment.

Heb je nog geen Facebook business account? Ga dan naar https://business.facebook.com/ om van jouw salonaccount een professionele account te maken.

Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

 

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.

Wat moet ik op Facebook posten?

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

Bekijk ook onze diensten

Heb je de blog gelezen, maar zit je nog met een vraag? Bijvoorbeeld hoe je kunt zien wat de bestandsgrootte van een foto is, waar je goede stockfoto’s kunt vinden of welke kleuren leuk bij elkaar passen? Deel het in de Facebookgroep voor schoonheidsspecialisten! Je kunt daar tips met elkaar uitwisselen en vragen stellen aan je concullega’s. Je kunt er ook vragen stellen aan het plazaxl team. Wordt direct lid van de Facebook groep ‘Beauty Marketing XL!