25 jaar werkzaam in de beauty en wellnessbranche.
Meer dan 25 jaar geschiedenis
Op 5 september 1995 begint Johan Zandbergen zijn eerste bedrijf in zonnebanken, sauna's en zwembaden in het centrum van Sneek. Al snel breidt hij uit met een bewegings- en zonnestudio. Later komen daar nog een kapsalon en fysiotherapiepraktijk bij. In 2001 start hij een eigen franchise onder de naam Activit Body Center en begint een groothandel in beauty producten. Twee jaar later is deze franchise uitgegroeid tot zo'n 20 bewegingsstudio's in heel Nederland.
Verkopen zit in het bloed
Opgegroeid in een ondernemersgezin zit verkopen in Johans bloed. Hij gaat zich dan ook volledig richten op de groothandel en het bedrijf verhuist naar het Industrieterein van Sneek. Inkoop en verkoop groeit en personeel wordt aangenomen. Johan bezoekt beauty beurzen, groothandels en legt contacten in binnen- en buitenland. Vooral de persoonlijke en ongedwongen sfeer in de beauty branche spreekt Johan erg aan.
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg
Als rasechte Fries (wil hij zelf niet weten ;-) ) heeft hij het motto 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Gewoon hard werken, plezier in je werk en met elkaar hebben en blijven groeien. In november 2003 koopt hij een pand op het Industrieterrein in Dronrijp en bouwt daar zijn groothandel verder uit. Johan en zijn vrouw Jeannette hebben inmiddels 2 kinderen gekregen en de combinatie wonen en werken op één plek is dan ook ideaal. Jeannette helpt inmiddels ook in het bedrijf mee als aanspreekpunt voor klanten en de administratie.
In 2004 begint Johan, als een van de eersten in Nederland, met het online verkopen van beauty producten. Hij zet de overzichtspagina Wellnessplein.nl op en de naam van het bedrijf wordt gewijzigd in PlazaXL. Samen met een compagnon gaat hij ook salons en beauty groothandels helpen met de online verkoop en adviseren in (online) marketing.
Kennis, hulp en hoop in het buitenland
Al sinds hun huwelijk in 1996 zetten Johan en Jeannette zich praktisch in voor hun medemens. Ze geven graag handen en voeten aan hun christelijk geloof. In 2009 laten ze huis en haard achter om samen met hun kinderen voor 3 jaar op het zendingsschip MV Logos Hope te gaan werken. (Het bedrijf wordt voor de helft verkocht en gaat op een laag pitje online verder.) Het schip heeft een internationale bemanning en brengt in derde wereldlanden kennis, hulp en hoop. Kennis, door alle boeken die aan boord voor een lage prijs verkocht worden. Hulp, door alle (bouw)projecten die aan land gedaan worden en hoop in God is de motivatie die alles en iedereen drijft. Johan kan zijn verkooptalenten inzetten als Boekenmarktmanager, Jeannette geeft training en is travel coördinator. Na drie prachtige jaren gaan ze terug naar Nederland en eind 2012 zet Johan zijn bedrijf weer voort.
2012 tot heden
Vanaf 2012 tot heden wordt een website en een backoffice systeem ontwikkeld voor salons en groothandels. Inmiddels maken hier meer dan 500 salons en 10 beauty groothandels gebruik van. In 2019 wordt een online agenda overgenomen en verder ontwikkeld. In 2022 hebben ze het alles-in-één marketingpakket, BeautyMarketingXL, gelanceerd. Zo hebben salons alles onder één dak bij PlazaXL: website, online agenda én marketing.
PlazaXL is in Leeuwarden gevestigd en er zijn regelmatig tot 10 personen op kantoor werkzaam. De slogan is 'providing online tools to grow' (voorzien in online tools om te groeien).
Goede Doelen dag
Ze blijven zich inzetten voor de samenleving door websites voor goede doelen te sponsoren en door met het gezin of personeel hun handen praktisch uit de mouwen te steken voor een ander. Zo hebben ze geld en etenswaren ingezameld voor de Voedselbank Leeuwarden en hebben ze geklust in de Huiskamer voor de prostituees, waar zij met hun vragen kunnen komen. Met elkaar en met het bedrijf willen ze de samenleving een stukje beter maken.
Beauty Marketing Event
Sinds 2018 organiseren ze een keer per jaar in januari het Beauty Marketing Event. Dit is een event voor schoonheidsspecialistes met workshops van business coaches (o.a. Vicky Vermeiren, Tom Sebastian), een heerlijke lunch en veel interactie om van elkaar te leren.
Ook zijn ze de initiatiefnemer van HelpMijnSalon.nl. Tijdens de coronasluiting van de salons konden consumenten via deze website producten bij hun salon bestellen.