Tips voor het perfecte beursbezoek

Tips voor het perfecte beursbezoek

Het beursseizoen staat voor de deur. Niets zo vervelend en inefficiënt als een leuke beurs waar je als een kip zonder kop rondloopt. Wanneer je thuiskomt en je realiseert dat je bent vergeten te kijken bij dat ene merk en je de beursaanbieding van die andere leuke leverancier hebt gemist. We geven je graag vier praktische tips vooraf zodat je het perfecte beursbezoek hebt!

 

1. MIJN BEURSBEZOEK IS SUCCESVOL ALS..

Bedenk vooraf wat je doel is voor de beurs. Wat kom je precies doen in de Jaarbeurs straks? Wil je een dagje inspiratie op doen? Ben je specifiek op zoek naar een product(soort)? Wil je inkopen doen en wat staat er dan precies op je boodschappenlijst? Wil je kennis vergaren over een bepaald onderwerp? Ben je op zoek naar een nieuw merk? Ben je nieuwsgierig naar de nieuwste innovaties? Wil je bijkletsen met collega’s of je medewerkers een inspirerende dag geven? Of wil je eigenlijk gewoon al het bovenstaande? In dat geval is het misschien een goed idee om prioriteiten te geven aan je doelen. Zo voorkom je dat je ze allemaal een beetje, maar eigenlijk geen van allen haalt. Tip: maak voor jezelf de zin af ‘Mijn beursbezoek is succesvol als..’ om je eigen doelen helder te krijgen.

2. WIE ZIJN ER ALLEMAAL?

Een beurs is natuurlijk de ideale manier om kennis te maken met nieuwe merken en producten. Online op de site van de vakbeurs kun je vaak alle exposanten en merken al vinden, plus een plattegrond. Wanneer je voordat je naar de beurs gaat al een goed beeld hebt van de leveranciers, merken en de lezingen die er zijn, kun je voor jezelf de dag beter indelen. Aan de tijd van lezingen zit je vast, net als aan een afspraak die je misschien gemaakt hebt met leveranciers. Zo weet je wanneer je tijd hebt om te struinen over de beurs en wanneer je ergens moet zijn. En er wordt steeds meer handige techniek toegepast, zoals de timer in de beursapp (eind maart beschikbaar) van de Beauty Trade special zodat je een notificatie krijgt wanneer de lezing begint!

3. ZET BEURSBEZOEK IN VOOR JE EIGEN MARKETING

Wanneer je naar de vakbeurs gaat, is dat niet alleen voor jezelf leuk, maar ook voor je klanten. Zij worden zich ervan bewust dat jij investeert in kwaliteit en op zoek gaat naar nieuwe producten en kennis om hen nog betere van dienst te kunnen zijn. Laat bijvoorbeeld vooraf en tijdens de voorjaarsbeurs via social media weten dat je er bent. Zo maak je van het beursbezoek marketingmateriaal voor je eigen salon en professionaliteit.

4. HOUD DE LAATSTE INFORMATIE IN DE GATEN

Bij een vakbeurs zijn er altijd laatste details die aangepast of aangevuld worden. Houd voordat je gaat en tijdens de beursdagen goed de verschillende communicatiekanalen in de gaten. De officiële website van de beurs, de eventpagina op Facebook en de andere social mediakanalen. Zo weet je zeker dat je de meest actuele informatie hebt.

Bron: www.beautyspot.nl/nieuws

Meer artikelen

Voordelen van een salon website

Ben je de trotse eigenaar van een salon en wil je jouw bedrijf op de kaart zetten? Dan is het hebben van een professionele website absoluut een must! Een salon website biedt talloze voordelen die jouw bedrijf kunnen laten groeien en bloeien.

Een website stelt je in staat om jouw diensten, producten en speciale aanbiedingen gemakkelijk en duidelijk te presenteren aan potentiële klanten. Het stelt hen in staat om jouw salon te verkennen en een idee te krijgen van wat ze kunnen verwachten. Dit kan hen overtuigen om een afspraak te maken of jouw salon aan anderen aan te bevelen.

Daarnaast helpt een goed ontworpen en geoptimaliseerde website jouw salon om online zichtbaarheid en autoriteit op te bouwen. Door jouw website te optimaliseren voor zoekmachines, kun je hoger ranken in zoekresultaten, wat meer organisch verkeer en potentiële klanten naar jouw salon kan leiden.

Bovendien stelt een website je in staat om waardevolle klantbeoordelingen en reviews weer te geven, waardoor potentiële klanten het vertrouwen krijgen om voor jouw salon te kiezen.

Kortom, een salon website is een krachtig marketinginstrument dat jouw salon kan laten groeien en nieuwe klanten kan aantrekken. Wacht niet langer en investeer vandaag nog in een professionele website voor jouw salon!

Hoe krijg ik mijn salon website hoger in Google?

Een schoonheidssalon website hoger in Google krijgen. Dat wil iedereen wel! Saloneigenaren zien steeds meer in hoe belangrijk het is om goede website te hebben. En met goed bedoelen we niet alleen ‘mooi’. Want wat heb je er aan als je een mooie schoonheidssalon website hebt, maar niet vindbaar bent in Google? In dit artikel geven we je 7 tips om beter te scoren in Google. Je hoeft geen SEO-specialist te zijn om met deze tips aan de slag te gaan. Dit zijn 7 tips voor schoonheidsspecialisten die beter gevonden willen worden. Maar allereerst vertellen we je wat SEO voor schoonheidssalons inhoudt.

Zo herken je phishingmails

Steeds meer consumenten ontvangen nepmails (valse e-mails, phishingmails) waarin criminelen zich voordoen als een overheidsinstelling, bank of bedrijf. De nepmails ogen steeds geloofwaardiger, waardoor nog heel wat mensen erin tuinen. 

De Consumentenbond zet 9 tips op een rij waaraan je een valse e-mail kan herkennen.