Het beursseizoen staat voor de deur. Niets zo vervelend en inefficiënt als een leuke beurs waar je als een kip zonder kop rondloopt. Wanneer je thuiskomt en je realiseert dat je bent vergeten te kijken bij dat ene merk en je de beursaanbieding van die andere leuke leverancier hebt gemist. We geven je graag vier praktische tips vooraf zodat je het perfecte beursbezoek hebt!
1. MIJN BEURSBEZOEK IS SUCCESVOL ALS..
Bedenk vooraf wat je doel is voor de beurs. Wat kom je precies doen in de Jaarbeurs straks? Wil je een dagje inspiratie op doen? Ben je specifiek op zoek naar een product(soort)? Wil je inkopen doen en wat staat er dan precies op je boodschappenlijst? Wil je kennis vergaren over een bepaald onderwerp? Ben je op zoek naar een nieuw merk? Ben je nieuwsgierig naar de nieuwste innovaties? Wil je bijkletsen met collega’s of je medewerkers een inspirerende dag geven? Of wil je eigenlijk gewoon al het bovenstaande? In dat geval is het misschien een goed idee om prioriteiten te geven aan je doelen. Zo voorkom je dat je ze allemaal een beetje, maar eigenlijk geen van allen haalt. Tip: maak voor jezelf de zin af ‘Mijn beursbezoek is succesvol als..’ om je eigen doelen helder te krijgen.
2. WIE ZIJN ER ALLEMAAL?
Een beurs is natuurlijk de ideale manier om kennis te maken met nieuwe merken en producten. Online op de site van de vakbeurs kun je vaak alle exposanten en merken al vinden, plus een plattegrond. Wanneer je voordat je naar de beurs gaat al een goed beeld hebt van de leveranciers, merken en de lezingen die er zijn, kun je voor jezelf de dag beter indelen. Aan de tijd van lezingen zit je vast, net als aan een afspraak die je misschien gemaakt hebt met leveranciers. Zo weet je wanneer je tijd hebt om te struinen over de beurs en wanneer je ergens moet zijn. En er wordt steeds meer handige techniek toegepast, zoals de timer in de beursapp (eind maart beschikbaar) van de Beauty Trade special zodat je een notificatie krijgt wanneer de lezing begint!
3. ZET BEURSBEZOEK IN VOOR JE EIGEN MARKETING
Wanneer je naar de vakbeurs gaat, is dat niet alleen voor jezelf leuk, maar ook voor je klanten. Zij worden zich ervan bewust dat jij investeert in kwaliteit en op zoek gaat naar nieuwe producten en kennis om hen nog betere van dienst te kunnen zijn. Laat bijvoorbeeld vooraf en tijdens de voorjaarsbeurs via social media weten dat je er bent. Zo maak je van het beursbezoek marketingmateriaal voor je eigen salon en professionaliteit.
4. HOUD DE LAATSTE INFORMATIE IN DE GATEN
Bij een vakbeurs zijn er altijd laatste details die aangepast of aangevuld worden. Houd voordat je gaat en tijdens de beursdagen goed de verschillende communicatiekanalen in de gaten. De officiële website van de beurs, de eventpagina op Facebook en de andere social mediakanalen. Zo weet je zeker dat je de meest actuele informatie hebt.
Bron: www.beautyspot.nl/nieuws