Online agenda voor schoonheidssalons

De 5 meest gehoorde ‘ja, maars..’

Herken je dat gevoel? Dat je eigenlijk wel weet dat je schoonheidssalon toe is aan een online agenda, maar dat je zelf nog niet toe bent aan een online agenda. Hieronder lees je onze 5 meest gehoorde twijfels over een online agenda voor je schoonheidssalon.

Bekijk ook onze diensten

1.       Ja, maar ik wil baas blijven over mijn eigen agenda.

Deze reden staat met stip op nummer één van twijfels over een online agenda voor je schoonheidssalon. Het liefst kopen schoonheidsspecialisten gewoon een leuke agenda in de stad zodat ze hun afspraken en notities daarin kunnen opschrijven. Niks mis mee toch?
Nee, zeker niet. En als dat voor je werkt dan moet je dat ook vooral blijven doen! Er zijn genoeg schoonheidssalons die naast hun online agenda ook nog gebruik maken van een leuke agenda.

Maar de vraag is dan natuurlijk: ‘Kun je ook baas blijven over je eigen online agenda voor schoonheidssalons?’ Zeker weten!

Allereerst stel je zelf in wanneer je schoonheidssalon open is. Dus een klant kan nooit online een afspraak maken buiten je openingstijden om (jijzelf kunt dit natuurlijk wel). Daarnaast blok je je vrije dagen, vakanties en privé afspraken af in de online agenda. Je klant ziet natuurlijk niet wat je aan het doen bent, die ziet gewoon dat je niet in te boeken bent op die tijd.

Wat veel salons gerust stelt, is dat we een functie hebben ingebouwd in de online agenda voor schoonheidssalons die ervoor zorgt dat een online afspraak niet automatisch wordt toegevoegd aan je online agenda. Als een klant via de website van je schoonheidssalon een online afspraak maakt dan krijgt de klant na de reservering te zien dat de reservering pas definitief is zodra jij de afspraak goedkeurt. Je ontvangt een melding wanneer er een nieuwe afspraak binnenkomt, je checkt je online agenda voor je schoonheidssalon of deze afspraak goed uitkomt en accepteert deze dan. Als het een keertje niet uitkomt dan neem je contact op met de klant, want deze heeft haar contactgegevens achtergelaten en plan je samen een nieuwe afspraak in. Op deze manier heb je de boeking wel en ben je de klant niet misgelopen.

 

2.       Ja, maar een online agenda is toch veel onpersoonlijker?

Waarschijnlijk ben je nu gewend om veel telefoontjes, e-mailtjes en whatsappjes te beantwoorden. Wij horen van veel schoonheidssalons terug dat ze het niet prettig vinden dat de telefoon tijdens een behandeling constant over gaat. Sommige salons kiezen ervoor om de telefoon tijdens de behandeling op te nemen, anderen laten ‘m gaan. Na een drukke werkdag moet je eerst nog je mailbox doorspitten om iedereen te beantwoorden die een afspraak wil maken. Elke mail moet je checken of je beschikbaar bent en zo niet dan moet je weer een nieuw voorstel terugmailen. En als je dan ’s avonds eindelijk op de bank zit, moet je ook nog al die whatsappjes beantwoorden van mensen die een afspraak willen verzetten of annuleren. Zucht.

En terwijl jij het vervelend vindt, vindt je klant dat ook nog eens, want die wil je eigenlijk niet eens constant lastig vallen. Het liefst wil je klant gewoon via de website van je schoonheidssalon online een afspraak inboeken. Dat kan de klant dan mooi doen op een moment dat het haar uitkomt. Wij zien in onze data terug dat veel klanten ’s avonds een afspraak inboeken. Gewoon thuis vanaf de bank. Ideaal toch? En dan zorgt de online agenda er juist voor dat je werk veel persoonlijker wordt. Want de telefoon rinkelt niet meer de hele dag. Terwijl jij lekker aan het behandelen bent, stromen de afspraken binnen via je online agenda voor je schoonheidssalon.

 

3.       Ja, maar ik ben niet zo van die ‘online dingen’.

"Ik ben een schoonheidsspecialiste, geen ict-er. Ik ben allang blij dat ik een website voor mijn schoonheidssalon heb en nou moet ik ook nog een online agenda gaan beheren? Pff.."

Een online agenda is inderdaad even wennen. Toch horen wij eigenlijk altijd terug van onze klanten dat het moeilijker lijkt dan het is. Ze zien er eerst als een berg tegenop. ‘Zijn jullie dan wel bereikbaar om me te helpen?’ horen we vaak. Ja hoor, we staan van maandag tot en met vrijdag van 9-5 voor je klaar. ‘Ook als ik elke dag ga bellen?’. Ja hoor, we vinden dat persoonlijke contact juist erg leuk. Het jammere voor ons is dat diezelfde schoonheidsspecialiste na een week niet meer belt. Dan is ze alweer gewend aan haar online agenda voor de schoonheidssalon en heeft ze ons niet meer nodig.

En zodra je eraan gewend bent om te werken met de online agenda voor je schoonheidssalon dan scheelt het je ook nog eens heel veel tijd. Zoals eerder genoemd heb je geen werk meer van het afspraken maken met je klanten. Doordat je met de online agenda ook kunt afrekenen en het systeem alles voor je bijhoudt, wordt je boekhouding ook een stuk simpeler. Je draait met een paar muisklikken je btw verslag uit en stuurt deze naar je boekhouder. Al je klanten zitten in de online agenda voor je schoonheidssalon en elke klant heeft z’n eigen behandelkaarten waarmee je bijvoorbeeld de huidontwikkeling bij kunt houden. Geen ellenlange Excel lijsten meer op je computer die afzonderlijk je afspraken, je klanten, inkomsten etc. bijhouden maar één online agenda voor jouw schoonheidssalon. Dit is ook nog eens handig en veilig in verband met privacy.

 

4.       Ja, maar ik betaal er ook elke maand voor.

Dat klopt inderdaad. Maandelijks betaal je voor de online agenda van PlazaXL € 24,95. Klanten die de website van hun schoonheidssalon ook bij ons hebben ondergebracht, krijgen combinatiekorting en betalen € 19,95. Toch kunnen we met cijfers heel goed laten zien waarom een online agenda voor je schoonheidssalon een goede investering/besparing is.

Allereerst levert de online agenda voor je schoonheidssalon veel tijd op. Die tijd zit ‘m in de hierboven besproken zaken. Je hoeft namelijk niet ontzettend veel tijd meer te steken in het maken van afspraken met je klanten via de telefoon, mail en whatsapp. Al die tijd kun je nu gewoon steken in behandelingen of gewoon lekker een avondje bankhangen zonder dat je gestoord wordt. Je kunt voor jezelf wel uitrekenen hoeveel tijd je anders kwijt bent aan het maken en verzetten van afspraken en als je daarvan nou de helft zou gaan behandelen en de helft lekker vrij zou zijn dan zouden die twee tientjes in de maand dat wel waard zijn.

Daarnaast levert de online agenda voor schoonheidssalons je ook nieuwe klanten op. Klanten boeken makkelijker en sneller een afspraak bij jouw schoonheidssalon als je ze de kans biedt via jouw website van je schoonheidssalon. Al zou er elke maand maar één klant extra zijn die normaal gesproken geen afspraak had gemaakt maar dit nu via de online agenda van je schoonheidssalon wel doet, dan kan de online agenda al uit.

 

5.       Ja, maar zit mijn klant hier wel op te wachten?

Je klant zit juist op jouw online agenda te wachten. Ook al twijfel je zelf misschien een beetje, je klant niet. Klanten vinden het fantastisch. Dit horen we terug van de salons die onze online agenda gebruiken, we zien het in polls die klanten invullen en we kunnen het aan de data zien van salons die onze online agenda gebruiken. Salons die gebruik maken van een online agenda hebben vollere agenda’s en krijgen vaker nieuwe klanten.

De hele maatschappij is er ondertussen opgericht. We bestellen producten online, eten via thuisbezorgd en maken een afspraak bij de kapper via een online agenda. Vaak horen we van schoonheidsspecialisten: ‘ja, ik maak mijn kappersafspraak ook online, super handig!’ Nou, zo denkt je klant er ook over. Vraag het maar eens aan een aantal van je vaste klanten!

Twijfel jij over iets anders dan de hierboven genoemde punten? Vertel het ons, we horen het graag!

Hieronder vind je meer informatie over de online agenda voor schoonheidssalons


Online agenda:

  • Geen opstartkosten
  • € 24,95 per maand
  • Extra medewerker € 5,- p/m

 

Combikorting:

Website (€ 19,95) én online agenda (€ 24,95):

samen € 39,90 ipv € 44,90 per maand