Wat levert Social Media Marketing op?

Wat levert Social Media Marketing op?

Het inzetten van social media voor meer bezoekers op je website kan leiden tot zowel directe als indirecte bezoekers.

Directe bezoekers
Wanneer je Facebook pagina voldoende likes heeft kun je deze inzetten voor allerlei zaken. Naast het helpen van klanten kun je Facebook ook inzetten als nieuwskanaal. Heb je een nieuw blogartikel geschreven of een interessant nieuw product? Deel deze dan op Facebook d.m.v. een link naar je blogartikel of product. Op die manier kan je directe bezoekers trekken naar je website. Daarnaast kun je het gesprek aangaan met je klanten door bijvoorbeeld vragen te beantwoorden die de lezer heeft naar aanleiding van je bericht.

Directe bezoekers zijn eenvoudig in Google Analytics te meten. Door als secundaire dimensie bron/medium te selecteren kun je zien hoeveel bezoekers via bijvoorbeeld Facebook.com of t.co (Twitter) zijn gekomen. Daarnaast kun je via het menu-item Acquisitie -> sociaal precies zien hoeveel bezoekers en conversies elk sociaal netwerk heeft opgeleverd.

Indirecte bezoekers
Facebook en andere social media kanalen kunnen daarnaast zorgen voor veel indirecte bezoekers. Door regelmatig interessante berichten te plaatsen op social media blijf je in beeld bij je (potentiële) klanten. Hierdoor zullen ze eerder geneigd zijn om naar jouw website gaan wanneer ze iets nodig hebben wat jij aanbiedt. Je naamsbekendheid neemt dus toe. De bron van indirecte bezoekers zijn helaas niet in Google Analytics te meten omdat indirecte bezoekers meestal direct gaan naar je website.

Betere relatie met je klant
Wanneer je social media op de juiste manier inzet kan dit erg positief uitpakken. Geef bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen bij je bedrijf of organiseer een leuke prijsvraag. Daarnaast kun je via social media je klanten heel snel helpen wanneer er vragen of klachten zijn (dus service verlenen). Klanten die je vervolgens bedanken voor de snelle service hebben een positieve impact op je imago als bedrijf wat indirect weer zorgt voor meer meer omzet. Op die manier kun je de relatie met je klanten verbeteren en je klanttevredenheid (met als resultaat ook omzetverhoging) naar een hoger niveau tillen.

Bron: Sohosted

Meer artikelen

Voordelen van een salon website

Ben je de trotse eigenaar van een salon en wil je jouw bedrijf op de kaart zetten? Dan is het hebben van een professionele website absoluut een must! Een salon website biedt talloze voordelen die jouw bedrijf kunnen laten groeien en bloeien.

Een website stelt je in staat om jouw diensten, producten en speciale aanbiedingen gemakkelijk en duidelijk te presenteren aan potentiële klanten. Het stelt hen in staat om jouw salon te verkennen en een idee te krijgen van wat ze kunnen verwachten. Dit kan hen overtuigen om een afspraak te maken of jouw salon aan anderen aan te bevelen.

Daarnaast helpt een goed ontworpen en geoptimaliseerde website jouw salon om online zichtbaarheid en autoriteit op te bouwen. Door jouw website te optimaliseren voor zoekmachines, kun je hoger ranken in zoekresultaten, wat meer organisch verkeer en potentiële klanten naar jouw salon kan leiden.

Bovendien stelt een website je in staat om waardevolle klantbeoordelingen en reviews weer te geven, waardoor potentiële klanten het vertrouwen krijgen om voor jouw salon te kiezen.

Kortom, een salon website is een krachtig marketinginstrument dat jouw salon kan laten groeien en nieuwe klanten kan aantrekken. Wacht niet langer en investeer vandaag nog in een professionele website voor jouw salon!

Hoe krijg ik mijn salon website hoger in Google?

Een schoonheidssalon website hoger in Google krijgen. Dat wil iedereen wel! Saloneigenaren zien steeds meer in hoe belangrijk het is om goede website te hebben. En met goed bedoelen we niet alleen ‘mooi’. Want wat heb je er aan als je een mooie schoonheidssalon website hebt, maar niet vindbaar bent in Google? In dit artikel geven we je 7 tips om beter te scoren in Google. Je hoeft geen SEO-specialist te zijn om met deze tips aan de slag te gaan. Dit zijn 7 tips voor schoonheidsspecialisten die beter gevonden willen worden. Maar allereerst vertellen we je wat SEO voor schoonheidssalons inhoudt.

Zo herken je phishingmails

Steeds meer consumenten ontvangen nepmails (valse e-mails, phishingmails) waarin criminelen zich voordoen als een overheidsinstelling, bank of bedrijf. De nepmails ogen steeds geloofwaardiger, waardoor nog heel wat mensen erin tuinen. 

De Consumentenbond zet 9 tips op een rij waaraan je een valse e-mail kan herkennen.