Overzicht laatste online agenda updates

 

Via deze pagina houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en updates.

Pakketten

Het is nu eenvoudiger om pakketten aan te maken, te verkopen en te verzilveren.

Slim plannen

Heb je graag een goed gevulde agenda waarbij de afspraken direct elkaar opvolgen? Maak dan gebruik van: Slim plannen. Hiermee krijgt de klant alleen de opties te zien die aansluiten op je bestaande afspraken of aan het begin van je werkdag en direct na je pauze. Je activeert deze optie via: Instellingen (rechtsboven) Standaard waardenSlim boeken voor online afspraken

Wil je de klant toch de mogelijkheid geven om meer opties te zien, dan kun je dit aanzetten via: Instellingen (rechtsboven) Standaard waarden - Slim boeken optie om alle tijden weer te geven

Vraag je klant om een review

Vraag na de afspraak om een review van je klant. Je bepaalt zelf wie deze uitnodiging ontvangt, hoe vaak deze verzonden wordt en of deze automatisch of handmatig verstuurd wordt.

Je kunt deze optie aanzetten via: Beheer - Reviews

Je kunt deze reviews op je eigen website weergeven dmv de Widget. Heb je al een website bij PlazaXL, dan worden de reviews automtisch toegevoegd aan je huidige reviews.

Klant reminder sturen voor nieuwe afspraak

Soms kan of wil de klant nog geen nieuwe afspraak maken. Nu is er de optie om een automatische reminder in te stellen, waarbij de klant na een zelf in te stellen periode een mailtje ontvangt. Deze mail kan worden aangepast via: Instellingen - Berichten - Maak een nieuwe afspraak bij [company_name]

Als de klant in de tussentijd al een nieuwe afspraak heeft gemaakt, dan wordt deze mail uiteraard niet meer verzonden. 

Augstus 2021

Voeg een tekstblok toe op de afrekenpagina

Het is nu mogelijk om een tekstblok op de afrekenpagina te plaatsen. Hier kan bv een aanbieding of kortingsactie in geplaatst worden die op dat moment loopt. Een andere optie is om hier een korte instructie in te plaatsen (bv voor een nieuwe medewerker of stagiaire).

Augstus 2021

Wie heeft de afspraak gemaakt

Als je met meerdere medewerkers in de salon werkt, dan kan het handig zijn om te weten wie de afspraak of het product heeft gemaakt. In het klantendossier wordt deze persoon vermeld, zodat dit later altijd te achterhalen is. 

Dit is optioneel en kan worden ge(de)activeerd via: Instellingen Standaard waarden - "Afspraak gemaakt door" veld verplicht

Augstus 2021

Wie heeft de afspraak afgerekend

Als je met meerdere medewerkers in de salon werkt, dan kan het handig zijn om te weten wie de afspraak of het product heeft afgerekend. In het klantendossier wordt deze persoon vermeld, zodat dit later altijd te achterhalen is. 

Dit is optioneel en kan worden ge(de)activeerd via: Instellingen - Standaard waarden - Afrekenen medewerker opgeven

Augstus 2021

Wie mag een behandeling uitvoeren

Als je met medewerkers in je salon werkt, dan kan het gebeuren dat niet iedereen iedere behandeling mag uitvoeren. Dit kan per medewerker worden ingesteld via het tabje Kwalificaties die je via Beheer - Medewerkers kunt instellen.

Nu ook in te stellen per behandeling

Het is nu ook mogelijk om direct bij het aanmaken of wijzigen van de behandeling aan te geven welke medewerker deze mag uitvoeren. 

Augstus 2021

Meerdere afspraken afrekenen

Het is nu mogelijk om meerdere afspraken in 1 keer af te rekenen. Dit kan bv nodig zijn als 2 leden uit 1 gezin komen of dat een klant 2 afspraken achter elkaar in de agenda heeft staan. 

Ga naar Afrekenen in de agenda en klik op Vandaag. Selecteer de afspraken die je wilt afrekenen door er op te klikken. Met het rode kruisje kun je de afspraak weer verwijderen uit het winkelmandje. 

Openstaande betalingen mee afrekenen

Als een klant nog een openstaande betaling heeft, dan wordt deze nu ook bij het afrekenen getoond (dit is optioneel en kan worden ge(de)activeerd via: Instellingen - Standaard waarden - Toon open bedragen bij klanten).

Wil de klant deze openstaande betaling ook afrekenen, dan kun je op het openstaande bedrag klikken. Je komt nu op de overzichtspagina met openstaande betalingen van deze klant. Klik nu op het afrekensymbool achter de openstaande betaling om deze aan de winkelwagen toe te voegen. 

Augstus 2021

Stuur je klant een Whatsapp bericht

1) Vanaf het dashboard
Op je dashboard zie je rechts alle afspraken van vandaag en morgen staan. Daar staat nu ook een Whatsapp button bij.

2) Vanuit het afsprakenscherm
Als je in de agenda op een afspraak klikt dan zie je bij de klantgegevens nu ook een Whatsapp button staan.

3) Vanuit de klantenkaart
Selecteer je een klant in je klantenbestand dan zie je bij de klantgegevens nu ook de Whatsapp button staan.

Juni 2021

Cadeaubonnen

We hebben het verkopen en verzilveren van cadeaubonnen verbeterd. De standaard cadeaubon van 12 euro is verdwenen en hiervoor in de plaats is het tabje 'Cadeaubon' gemaakt.

 

Aanmaken

- Voer een bonnummer in (Het systeem nummert automatisch door en zorgt ervoor dat er geen dubbele cadeaubonnen worden afgerekend).

- Voer het bedrag in

 

Verzilveren

- Zoek de juiste bon op door in het overzicht je al verkochte bonnen te tonen of voer het bonnummer in dat op de cadeaubon van de klant staat.

- Voer het bedrag in dat de klant wil verzilveren.

 

Overzicht

Daarnaast hebben we een overzicht gemaakt waar je kan zien welke cadeaubonnen in de omloop zijn, wanneer deze zijn gekocht en hoeveel er nog open staan.

April 2021

Afspraak verslepen

Vanaf nu is het ook mogelijk om afspraken te verslepen in de agenda. Hiermee is het mogelijk om een afspraak bv een half uurtje of een dag later te plaatsen of bij een collega neer te zetten.

April 2021

Afspraak, Afwezigheid of Taak

Het is nu mogelijk om een Afspraak, Afwezigheid of Taak toe te voegen in de agenda. In de agenda wordt duidelijk weergegeven of het om een afspraak of om een taak gaat (bv Administratie of schoonmaken). Ook kan nu sneller een (deel) van de dag worden afgeblokt waarop de klant geen afspraak kan maken. 

April 2021

Maak naast de agenda ook gebruik van ons eigen website CMS.

Hierdoor heb je naast een mooie integratie van de online agenda in de website ook alles onder één dak. 

Klanten zoeken

Het zoekveld voor klanten is vernieuwd. Hierdoor is een klant zoeken in de agenda of bij het afrekenen een stuk sneller geworden. 

Nieuwe functies in de kassa/afrekenscherm

De complete afrekenomgeving is gewijzigd. Zo zijn de volgende opties aangepast/toegevoegd:

  • Sneller zoeken op producten/diensten
  • Sneller zoeken op klant
  • Afrekenen van afspraak van vandaag
  • Sneller een cadeaubon aanmaken of inwisselen
  • Korting op product/dienst of op alles toevoegen

Sneller afrekenen van een afspraak

Je kunt een afspraak nu direct vanuit het afrekenscherm oproepen. Hiermee voorkom je dat je eerst naar de agendaweergave moet om de afspraak te zoeken en dan pas kunt afrekenen. De afspraken van vandaag worden allemaal weergegeven en kunnen met 1 klik afgerekend worden.

Dag- of weekoverzicht

Naar aanleiding van een aantal verzoeken hebben wij de agendaweergave uitgebreid met een dag- of weekoverzicht. Uiteraard kan de huidige weergave (waarbij alleen de in te boeken dagen zichtbaar zijn) ook nog steeds gekozen worden.