Maak contact met je klant

Wees niet te lief

Misschien herken je het wel: je klant staat na een fijne behandeling bij de kassa en nu zou je graag nog een product willen verkopen. Dit vind je altijd maar lastig want je wilt je klant niks aansmeren. Daarnaast is het merk dat jij verkoopt nogal prijzig, terwijl de drogisterij producten aanbiedt voor veel minder geld. Tsja…
Soms moet je gewoon echter even doorpakken en niet voor de klant denken of te lief zijn. Op een soortgelijke manier moet je ook naar je website kijken.

Je kunt een prachtige website hebben waar alle informatie netjes op staat, maar het doel is dat de bezoeker een behandeling bij jouw salon boekt. De klant moet niet verder zoeken en vervolgens  naar een andere salon gaan, omdat deze op de website wel uitnodigend/assertief te werk gaat.

Kom in contact!

Zorg ervoor dat je op iedere pagina contact probeert te maken met de klant. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld knoppen gebruiken met de titel: maak een afspraak, contact, bel mij voor een afspraak, enz. Ook zou je gebruik kunnen maken van een contactformulier, een chatfunctie, of een bel, mail en WhatsApp knop op je website. Als laatste kun je ook gaan starten met het gebruiken van een online agenda omdat de klant dan meteen, op zijn/haar tijd, een afspraak kan maken. 

Aan de slag!

  • Check je website of er genoeg contact mogelijkheden zijn. 

  • Vraag jezelf af hoe jij wilt dat je klant met jou contact opneemt en wat jij als klant ‘t prettigst zou vinden (contactformulier, WhatsApp, telefoon etc.). Voeg deze toe op iedere pagina op je website.

 

Grote kans dat je Nico als eerste aan de lijn krijgt als je ons belt.

Voor hem is geen probleem te groot of geen klant te "lastig". Hier komt zijn jarenlange ervaring in de zorg goed van pas :-)