Maak contact met je klant

Maak contact met je klant

Wees niet te lief

Misschien herken je het wel: je klant staat na een fijne behandeling bij de kassa en nu zou je graag nog een product willen verkopen. Dit vind je altijd maar lastig want je wilt je klant niks aansmeren. Daarnaast is het merk dat jij verkoopt nogal prijzig, terwijl de drogisterij producten aanbiedt voor veel minder geld. Tsja…
Soms moet je gewoon echter even doorpakken en niet voor de klant denken of te lief zijn. Op een soortgelijke manier moet je ook naar je website kijken.

Meer artikelen

Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Klanten zoeken op problemen

Hoe het niet moet

Sommige behandelingen hebben prachtige (buitenlandse) namen. Wat staat dat interessant op je website! Je komt vast heel deskundig over met al die vaktermen, maar vervolgens heeft je klant geen idee wat je aanbiedt. Sterker nog: omdat de klant zoekt op problemen en die zoekopdracht niet overeenkomt met wat jij aanbiedt op je website, zal de klant niet eens op je website terechtkomen. Daar zit je dan met een prachtige website vol met interessante namen van behandelingen en vaktermen…

Maak voor elke belangrijke behandeling een aparte pagina aan

Hoe het niet moet

We komen nog veel websites tegen met één pagina Behandelingen, waarop alle behandelingen staan vermeld. Het lijkt overzichtelijk voor de bezoeker, want nu hoeft er niet lang gezocht te worden omdat alles in één overzicht staat. Handig! Toch?

Voor de zoekmachine is het echter beter dat je voor je belangrijke behandelingen aparte pagina’s aanmaakt. Dat leggen we even verder uit.

Je kunt een prachtige website hebben waar alle informatie netjes op staat, maar het doel is dat de bezoeker een behandeling bij jouw salon boekt. De klant moet niet verder zoeken en vervolgens  naar een andere salon gaan, omdat deze op de website wel uitnodigend/assertief te werk gaat.

Kom in contact!

Zorg ervoor dat je op iedere pagina contact probeert te maken met de klant. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld knoppen gebruiken met de titel: maak een afspraak, contact, bel mij voor een afspraak, enz. Ook zou je gebruik kunnen maken van een contactformulier, een chatfunctie, of een bel, mail en WhatsApp knop op je website. Als laatste kun je ook gaan starten met het gebruiken van een online agenda omdat de klant dan meteen, op zijn/haar tijd, een afspraak kan maken. 

Aan de slag!

  • Check je website of er genoeg contact mogelijkheden zijn. 

  • Vraag jezelf af hoe jij wilt dat je klant met jou contact opneemt en wat jij als klant ‘t prettigst zou vinden (contactformulier, WhatsApp, telefoon etc.). Voeg deze toe op iedere pagina op je website.

 

Grote kans dat je Nico als eerste aan de lijn krijgt als je ons belt.

Voor hem is geen probleem te groot of geen klant te "lastig". Hier komt zijn jarenlange ervaring in de zorg goed van pas :-)