Klanten zoeken op problemen

Klanten zoeken op problemen

Hoe het niet moet

Sommige behandelingen hebben prachtige (buitenlandse) namen. Wat staat dat interessant op je website! Je komt vast heel deskundig over met al die vaktermen, maar vervolgens heeft je klant geen idee wat je aanbiedt. Sterker nog: omdat de klant zoekt op problemen en die zoekopdracht niet overeenkomt met wat jij aanbiedt op je website, zal de klant niet eens op je website terechtkomen. Daar zit je dan met een prachtige website vol met interessante namen van behandelingen en vaktermen…

Meer artikelen

Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Maak voor elke belangrijke behandeling een aparte pagina aan

Hoe het niet moet

We komen nog veel websites tegen met één pagina Behandelingen, waarop alle behandelingen staan vermeld. Het lijkt overzichtelijk voor de bezoeker, want nu hoeft er niet lang gezocht te worden omdat alles in één overzicht staat. Handig! Toch?

Voor de zoekmachine is het echter beter dat je voor je belangrijke behandelingen aparte pagina’s aanmaakt. Dat leggen we even verder uit.

Maak contact met je klant

Wees niet te lief

Misschien herken je het wel: je klant staat na een fijne behandeling bij de kassa en nu zou je graag nog een product willen verkopen. Dit vind je altijd maar lastig want je wilt je klant niks aansmeren. Daarnaast is het merk dat jij verkoopt nogal prijzig, terwijl de drogisterij producten aanbiedt voor veel minder geld. Tsja…
Soms moet je gewoon echter even doorpakken en niet voor de klant denken of te lief zijn. Op een soortgelijke manier moet je ook naar je website kijken.

Hoe het wel moet

Speel in op de behoefte van de website bezoeker. Consumenten gaan naar de schoonheidssalon, zodat specifieke huidproblemen kunnen worden verholpen (huidverbetering), omdat zij hun gezonde en jeugdige huid willen behouden (anti-aging) of om even heerlijk te ontspannen (wellness).

De bezoeker zal dus zoeken op: huidproblemen, ontspanning of hoe je een gezonde en jeugdige huid behoudt. Zorg er dus voor dat je de problemen van de klant ook daadwerkelijk benoemt in je teksten zodat dit overeenkomt met de zoekopdracht van de klant. Hierdoor zal de bezoeker op je website terecht komen. Vervolgens kun je de bezoeker laten zien dat jouw schoonheidssalon dé plek is waar professioneel en kundig gewerkt wordt. Dat jij dé professional bent die een oplossing heeft voor de zoekopdracht van de klant.

Aan de slag!

  • Probeer in de huid van je klant te kruipen bij het schrijven van je teksten: Hoe denkt de klant? Waar zoekt de klant naar? Welk probleem heeft de klant? 

  • Als je dat verwerkt in je teksten dan kun je binnenkort nieuwe klanten in je salon verwachten!

 

Naast mede-eigenaresse is Jeannette verantwoordelijk voor de administratie en helpt ze bij het telefonische support van de websites.

Daarnaast heeft ze een "tik voor taal" en corrigeert ze met regelmaat (de mails van) haar collega's. :-)