Maak voor elke belangrijke behandeling een aparte pagina aan

Maak voor elke belangrijke behandeling een aparte pagina aan

Hoe het niet moet

We komen nog veel websites tegen met één pagina Behandelingen, waarop alle behandelingen staan vermeld. Het lijkt overzichtelijk voor de bezoeker, want nu hoeft er niet lang gezocht te worden omdat alles in één overzicht staat. Handig! Toch?

Voor de zoekmachine is het echter beter dat je voor je belangrijke behandelingen aparte pagina’s aanmaakt. Dat leggen we even verder uit.

Meer artikelen

Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Klanten zoeken op problemen

Hoe het niet moet

Sommige behandelingen hebben prachtige (buitenlandse) namen. Wat staat dat interessant op je website! Je komt vast heel deskundig over met al die vaktermen, maar vervolgens heeft je klant geen idee wat je aanbiedt. Sterker nog: omdat de klant zoekt op problemen en die zoekopdracht niet overeenkomt met wat jij aanbiedt op je website, zal de klant niet eens op je website terechtkomen. Daar zit je dan met een prachtige website vol met interessante namen van behandelingen en vaktermen…

Maak contact met je klant

Wees niet te lief

Misschien herken je het wel: je klant staat na een fijne behandeling bij de kassa en nu zou je graag nog een product willen verkopen. Dit vind je altijd maar lastig want je wilt je klant niks aansmeren. Daarnaast is het merk dat jij verkoopt nogal prijzig, terwijl de drogisterij producten aanbiedt voor veel minder geld. Tsja…
Soms moet je gewoon echter even doorpakken en niet voor de klant denken of te lief zijn. Op een soortgelijke manier moet je ook naar je website kijken.

Hoe het wel moet


De zoekmachine
De zoekmachine probeert de ‘zoekende’ zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hij matcht de zoekopdracht met informatie op websites. Als jij bijvoorbeeld een pagina met alle behandelingen hebt en de klant zoekt specifiek naar anti-aging, dan zal de zoekmachine wel iets vinden over anti-aging op jouw pagina. Een salon die echter een pagina heeft die alleen op anti-aging gericht is, zal beter voldoen aan de zoekopdracht en daardoor ook eerder getoond worden.


Belangrijke behandelingen
Ook is het goed om jezelf af te vragen welke behandelingen je het liefst doet. Wat vind je het leukst, maar vooral ook: welke behandelingen zijn financieel aantrekkelijk? Je agenda kan wel bomvol staan met behandelingen waaraan je bijna niks verdient. Het is echter beter een iets legere agenda te hebben die gevuld is met financieel aantrekkelijke behandelingen.

Aan de slag!

  • Maak voor jezelf een top 5 van behandelingen, die je beter onder de aandacht wilt brengen. Daarna maak je voor deze 5 behandelingen een aparte pagina aan. 

  • Vul deze pagina’s vervolgens met informatie (zie vorige mail: o.a. het probleem en de oplossing omschrijven). 

  • De overige behandelingen die (financieel) minder aantrekkelijk zijn kun je dan presenteren op een algemene behandelingen pagina.

 

Johan is al 25 jaar werkzaam in de beauty en wellnessbranche. Binnen plazaxl houd hij zich bezig met het bedenken van nieuwe concepten en de moeilijke vragen :-)

Met welk idee om jouw salon te laten groeien, kan ik je helpen?