Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Meer artikelen

Klanten zoeken op problemen

Hoe het niet moet

Sommige behandelingen hebben prachtige (buitenlandse) namen. Wat staat dat interessant op je website! Je komt vast heel deskundig over met al die vaktermen, maar vervolgens heeft je klant geen idee wat je aanbiedt. Sterker nog: omdat de klant zoekt op problemen en die zoekopdracht niet overeenkomt met wat jij aanbiedt op je website, zal de klant niet eens op je website terechtkomen. Daar zit je dan met een prachtige website vol met interessante namen van behandelingen en vaktermen…

Maak voor elke belangrijke behandeling een aparte pagina aan

Hoe het niet moet

We komen nog veel websites tegen met één pagina Behandelingen, waarop alle behandelingen staan vermeld. Het lijkt overzichtelijk voor de bezoeker, want nu hoeft er niet lang gezocht te worden omdat alles in één overzicht staat. Handig! Toch?

Voor de zoekmachine is het echter beter dat je voor je belangrijke behandelingen aparte pagina’s aanmaakt. Dat leggen we even verder uit.

Maak contact met je klant

Wees niet te lief

Misschien herken je het wel: je klant staat na een fijne behandeling bij de kassa en nu zou je graag nog een product willen verkopen. Dit vind je altijd maar lastig want je wilt je klant niks aansmeren. Daarnaast is het merk dat jij verkoopt nogal prijzig, terwijl de drogisterij producten aanbiedt voor veel minder geld. Tsja…
Soms moet je gewoon echter even doorpakken en niet voor de klant denken of te lief zijn. Op een soortgelijke manier moet je ook naar je website kijken.

Maar hoe ziet zo’n tekst er dan uit?

Niet. Eerlijk gezegd ziet zo’n tekst er niet heel mooi uit. Je kunt namelijk prachtige teksten hebben, maar als de zoekmachine ze niet oppakt dan heb je er niks aan. We schrijven hieronder even een voorbeeldje van hoe je zo’n tekst kan gaan schrijven:

"In mijn schoonheidssalon in (plaatsnaam) behandel ik acné. Wat is acné? Bij de één is acné een paar puistjes terwijl acné bij de ander gaat om een uitgebreide huidaandoening. Zowel de puistjes als de huidaandoening behandel ik in mijn schoonheidssalon in (plaatsnaam)." 

Zo kun je nog een tijdje doorgaan en op deze manier ga je ook te werk bij ‘hoe ontstaat acné’ en ‘hoe behandel ik acné’. 

    Aan de slag!

    • Selecteer eerst eens 3 behandelingen waarbij je deze zoekwoorden gaat doorvoeren.
    • Hou het voor jezelf ook leuk, want als je op een vrije dag al je 20 (of meer) behandelingen gaat herschrijven dan is de lol er gauw af. Eerst maar eens 3! 

     

    Grote kans dat je Nico als eerste aan de lijn krijgt als je ons belt.  

    Voor hem is geen probleem te groot of geen klant te "lastig". Hier komt zijn jarenlange ervaring in de zorg goed van pas :-)