Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Maar hoe ziet zo’n tekst er dan uit?

Niet. Eerlijk gezegd ziet zo’n tekst er niet heel mooi uit. Je kunt namelijk prachtige teksten hebben, maar als de zoekmachine ze niet oppakt dan heb je er niks aan. We schrijven hieronder even een voorbeeldje van hoe je zo’n tekst kan gaan schrijven:

"In mijn schoonheidssalon in (plaatsnaam) behandel ik acné. Wat is acné? Bij de één is acné een paar puistjes terwijl acné bij de ander gaat om een uitgebreide huidaandoening. Zowel de puistjes als de huidaandoening behandel ik in mijn schoonheidssalon in (plaatsnaam)." 

Zo kun je nog een tijdje doorgaan en op deze manier ga je ook te werk bij ‘hoe ontstaat acné’ en ‘hoe behandel ik acné’. 

    Aan de slag!

    • Selecteer eerst eens 3 behandelingen waarbij je deze zoekwoorden gaat doorvoeren.
    • Hou het voor jezelf ook leuk, want als je op een vrije dag al je 20 (of meer) behandelingen gaat herschrijven dan is de lol er gauw af. Eerst maar eens 3! 

     

    Grote kans dat je Nico als eerste aan de lijn krijgt als je ons belt.  

    Voor hem is geen probleem te groot of geen klant te "lastig". Hier komt zijn jarenlange ervaring in de zorg goed van pas :-)