Smeer jij nog dode dieren op je gezicht?

Smeer jij nog dode dieren op je gezicht?

Misschien komt de titel wat rauw op je dak maar dat is de schuld van Marjolein. Hoe dat precies zit vertellen we je zo.

Vegan… Steeds vaker komt de term voorbij. En toch is het nog lang niet voor iedereen duidelijk wat het precies inhoud. En als het dan je dan eindelijk duidelijk is: waar vind je merken en producten die passen bij jouw schoonheidssalon. In deze blog het verhaal van Marjolein.

We starten met een telefoongesprek dat we met haar hadden: ‘Ik eet geen dode dieren, maar blijkbaar smeer ik ze wel al heel lang op mijn gezicht!’

Meer artikelen

Voordelen van een salon website

Ben je de trotse eigenaar van een salon en wil je jouw bedrijf op de kaart zetten? Dan is het hebben van een professionele website absoluut een must! Een salon website biedt talloze voordelen die jouw bedrijf kunnen laten groeien en bloeien.

Een website stelt je in staat om jouw diensten, producten en speciale aanbiedingen gemakkelijk en duidelijk te presenteren aan potentiële klanten. Het stelt hen in staat om jouw salon te verkennen en een idee te krijgen van wat ze kunnen verwachten. Dit kan hen overtuigen om een afspraak te maken of jouw salon aan anderen aan te bevelen.

Daarnaast helpt een goed ontworpen en geoptimaliseerde website jouw salon om online zichtbaarheid en autoriteit op te bouwen. Door jouw website te optimaliseren voor zoekmachines, kun je hoger ranken in zoekresultaten, wat meer organisch verkeer en potentiële klanten naar jouw salon kan leiden.

Bovendien stelt een website je in staat om waardevolle klantbeoordelingen en reviews weer te geven, waardoor potentiële klanten het vertrouwen krijgen om voor jouw salon te kiezen.

Kortom, een salon website is een krachtig marketinginstrument dat jouw salon kan laten groeien en nieuwe klanten kan aantrekken. Wacht niet langer en investeer vandaag nog in een professionele website voor jouw salon!

Hoe krijg ik een Featured Snippet (hoogste plaats in Google)?

Geef antwoord op de vraag van je klant

We hebben wel vaker aandacht besteed aan het schrijven van teksten. Wil je daar in de basis wat meer over weten, klik dan hier. Vandaag gaan we namelijk de diepte in en voordat je denkt: oei, dan haak ik waarschijnlijk af, dan willen we vast vertellen dat we het supersimpel gaan houden. Over 10 minuutjes kan jij aan de slag met de teksten op je website en word je nóg beter gevonden! En geef je daadwerkelijk antwoord op de online vraag van je toekomstige klant.

Ooit gehoord van de term: ‘Featured Snippets’?

Featured Snippets zijn antwoorden op vragen die in de zoekmachine van Google worden gesteld. Een Featured Snippet wordt vertoond onder de betaalde zoekresultaten ‘advertenties > sponsored content’ en bovenaan de organische zoekresultaten. Daarom wordt er bij Featured Snippets ook wel gesproken over een #0 ranking (positie 0 binnen Google.nl). En iedereen wil natuurlijk bovenaan staan in Google!

Eigenlijk is het dus een samenvatting die de zoekmachine heeft gevonden op je website, als antwoord op de vraagsteller.

Hoe krijg ik een Featured Snippet?

Wanneer je hoge kwaliteit content schrijft en zo goed mogelijk de vraag van je toekomstige klant beantwoordt, dan heb je de grootste kans op een featured snippet. Waar je dan aan moet denken?

  1. Feiten: je pagina moet voorzien zijn van objectieve informatie.
  2. Geef zo gedetailleerd mogelijk antwoord op de zoekopdracht die je wilt beantwoorden.
  3. Schrijf een goed leesbare, gebruiksvriendelijke tekst.
  4. Maak gebruik van H2 en H3 voor je sub onderwerpen.
  5. Structureer je pagina met paragrafen van ongeveer 3 tot 5 zinnen.
  6. Plaats informatie in een tabel, lijst of opsomming.

Wat zijn de voordelen van Featured Snippet?

Er zijn heel veel voordelen, we noemen er een paar:

  1. Je website zit goed in elkaar: De zoekmachine begrijpt wat je wil vertellen en vind het daarom ook relevant voor de zoekopdracht van je toekomstige klant.
  2. Het verbetert je CTR (click-through rate): Dit klinkt wat technisch en daarom mag je het best vergeten maar je toekomstige klant is op zoek naar informatie en dus is er een grote kans dat zij je website aanklikt.
  3. Je bent beter voorbereid op Voice Search: Maak jij wel eens gebruik van ‘Hé Google’, zodat de zoekmachine jouw vraag beantwoord? Dat doen je toekomstige klanten ook. En daarnaast is  jouw ‘samenvatting’ ook handig voor klanten die hun vragen nog helemaal uitschrijven.
  4. Jij bent de expert in je vakgebied: Wanneer jij de Featured Snippet hebt, dus je staat op plaats ‘0’ van Google, helemaal bovenaan, dan toont dit aan dat jij de expert bent. En dat overtuigt je toekomstige klanten.

Kunnen jullie me helpen?

Wat een technisch verhaal he? En we hadden nog wel beloofd het supersimpel te houden. Is dat gelukt? Hopelijk kun je met deze tips aan de slag. Lukt het je (nog) niet? Dan helpen wij je graag. Klik hier om ons een vraag te stellen of stuur een appje!

Ga net als Marjolein direct naar Wellnessplein

Dat wilde Marjolein niet meer en daarom begon haar zoektocht. Op zoek naar een merk voor haar schoonheidssalon waarmee ze kon behandelen en wat ze kon verkopen.

Dat bleek nog niet zo eenvoudig…

Allereerst: wat verstaan we onder vegan cosmetica? We kunnen spreken over vegan producten wanneer:

·         Het product geen dierlijke ingrediënten bevat

·         Het product en de ingrediënten niet getest zijn op dieren

·         Er geen dieren zijn gebruikt bij het vervaardigen of distribueren van het product.

Toen Marjolein er eindelijk achter was wat de term vegan producten inhield ging ze op zoek naar een merk die voldeed aan het keurmerk vegan cosmetica. Maar ook dat was nog niet zo eenvoudig.

Marjolein: ‘Ik heb me kapot zitten Googlen, bril op m’n neus, vierkante ogen: echt, ik was er helemaal klaar mee!’

Want waar vind je nou een goede vergelijkingssite waar je kunt filteren op bijvoorbeeld ‘vegan’? Welke keurmerken hebben de leveranciers? In welke prijscategorie zitten deze vegan producten?

Allemaal vragen…

Wij vinden het ontzettend leuk dat we elke werkdag van 9 tot 5 telefonisch bereikbaar zijn voor klanten die de website of online agenda van hun salon bij ons hebben ondergebracht. Doormiddel van die telefoongesprekken leren we onze klanten goed kennen. Heel vaak krijgen we mooie ideeën en plannen vanuit die gesprekken. Zo ook deze keer.

Marjolein: ‘Zeg, kunnen jullie niet gewoon een vergelijkingssite maken voor professionele cosmetica merken?’

Wij: ‘Ehh…’

Marjolein: ‘Gewoon zo’n site weet je wel, met van die handige zoekfilters? Dat lijkt me nou super handig, ook voor al m’n collega’s!’

En zo geschiedde. Wellnessplein is de plek voor schoonheidsspecialistes die op zoek zijn naar een professioneel cosmetica merk. Met handige filters waarmee je kan filteren op bijvoorbeeld ‘vegan’ maar ook op prijsklasse.

Graag gedaan Marjolein!

*Marjolein heet in het echt anders.

Nieuwsgierig geworden naar Wellnessplein of ben je opzoek naar een professioneel cosmeticamerk voor jouw salon? Klik hieronder om eens een kijkje te nemen!