Richt je op je woonplaats, regio of wijk

Richt je op je woonplaats, regio of wijk

Ik wil op één staan!

We kunnen je nooit garanderen dat je, nadat je al deze SEO tips in je website hebt doorgevoerd, op nummer 1 in de zoekmachine komt te staan. Iedereen wil op 1 staan en je snapt het al: op die plek kan maar één iemand staan.
Maar je kunt er wel voor zorgen dat je in je woonplaats of wijk hogerop in de zoekmachine terecht komt. En wie weet, sta jij over een tijdje toch op nummer 1!

Meer artikelen

Gebruik de juiste zoekwoorden in je tekst

Eén op de twintig woorden mag het zoekwoord zijn

Wat? Zoveel?! Maar dan krijg je toch hele lelijke teksten? Klopt. Maar wees gerust: niemand leest je teksten.

Ah toe even, niet zo flauw. We zijn serieus: de meeste klanten lezen je teksten toch niet. Maar de zoekmachine leest je teksten wel. Dus als de zoekmachine veel zoekwoorden van klanten tegenkomt, is de kans groter dat de klant op jouw website terecht komt.

Klanten zoeken op problemen

Hoe het niet moet

Sommige behandelingen hebben prachtige (buitenlandse) namen. Wat staat dat interessant op je website! Je komt vast heel deskundig over met al die vaktermen, maar vervolgens heeft je klant geen idee wat je aanbiedt. Sterker nog: omdat de klant zoekt op problemen en die zoekopdracht niet overeenkomt met wat jij aanbiedt op je website, zal de klant niet eens op je website terechtkomen. Daar zit je dan met een prachtige website vol met interessante namen van behandelingen en vaktermen…

Maak voor elke belangrijke behandeling een aparte pagina aan

Hoe het niet moet

We komen nog veel websites tegen met één pagina Behandelingen, waarop alle behandelingen staan vermeld. Het lijkt overzichtelijk voor de bezoeker, want nu hoeft er niet lang gezocht te worden omdat alles in één overzicht staat. Handig! Toch?

Voor de zoekmachine is het echter beter dat je voor je belangrijke behandelingen aparte pagina’s aanmaakt. Dat leggen we even verder uit.

Hoe kom ik hoger in de zoekmachine?

Zorg ervoor dat je in je website duidelijk maakt op welk gebied, woonplaats, regio of wijk jij je richt. 

Zit je bijvoorbeeld in een grote stad als Amsterdam dan heeft het weinig zin om te vermelden dat jouw salon zich in Amsterdam bevindt. Je bent dan één van de 100 salons en de kans is klein dat de klant dan bij jou terecht komt. Dus als je in een grote stad zit, dan kun je je beter richten op een wijk (bijvoorbeeld Watergraafsmeer). 

Zit je in een klein dorp dan is het juist weer verstandig om je niet alleen op je eigen dorp te richten. Waarschijnlijk zitten er niet veel andere salons in je dorp dus je komt automatisch wel hoog in de zoekmachine. In dat geval zou je je ook kunnen richten op een aantal omliggende dorpen om je heen zodat je ook uit die dorpen klanten weet te trekken.

Heb je een hele specifieke behandeling waarvan je weet dat je één van de weinigen bent die de behandeling aanbiedt, dan kun je je ook richten op een groter gebied.

Aan de slag!

  • Bepaal voor jezelf of het voor jou verstandig is om je te richten op een wijk, je woonplaats, of een grotere regio.

  • Laat deze plaats(en) vervolgens in je teksten terug komen zodat de bezoekers zien dat jij de schoonheidssalon van Giethoorn bent of de Permanente make-up specialist van Zwolle. 

 

Johan is al 25 jaar werkzaam in de beauty en wellnessbranche. Binnen PlazaXL houdt hij zich bezig met het bedenken van nieuwe concepten en de moeilijke vragen :-)

Met welk idee om jouw salon te laten groeien, kan ik je helpen?