Richt je op je woonplaats, regio of wijk

Richt je op je woonplaats, regio of wijk

Ik wil op één staan!

We kunnen je nooit garanderen dat je, nadat je al deze SEO tips in je website hebt doorgevoerd, op nummer 1 in de zoekmachine komt te staan. Iedereen wil op 1 staan en je snapt het al: op die plek kan maar één iemand staan.
Maar je kunt er wel voor zorgen dat je in je woonplaats of wijk hogerop in de zoekmachine terecht komt. En wie weet, sta jij over een tijdje toch op nummer 1!

Hoe kom ik hoger in de zoekmachine?

Zorg ervoor dat je in je website duidelijk maakt op welk gebied, woonplaats, regio of wijk jij je richt. 

Zit je bijvoorbeeld in een grote stad als Amsterdam dan heeft het weinig zin om te vermelden dat jouw salon zich in Amsterdam bevindt. Je bent dan één van de 100 salons en de kans is klein dat de klant dan bij jou terecht komt. Dus als je in een grote stad zit, dan kun je je beter richten op een wijk (bijvoorbeeld Watergraafsmeer). 

Zit je in een klein dorp dan is het juist weer verstandig om je niet alleen op je eigen dorp te richten. Waarschijnlijk zitten er niet veel andere salons in je dorp dus je komt automatisch wel hoog in de zoekmachine. In dat geval zou je je ook kunnen richten op een aantal omliggende dorpen om je heen zodat je ook uit die dorpen klanten weet te trekken.

Heb je een hele specifieke behandeling waarvan je weet dat je één van de weinigen bent die de behandeling aanbiedt, dan kun je je ook richten op een groter gebied.

Aan de slag!

  • Bepaal voor jezelf of het voor jou verstandig is om je te richten op een wijk, je woonplaats, of een grotere regio.

  • Laat deze plaats(en) vervolgens in je teksten terug komen zodat de bezoekers zien dat jij de schoonheidssalon van Giethoorn bent of de Permanente make-up specialist van Zwolle. 

 

Johan is al 25 jaar werkzaam in de beauty en wellnessbranche. Binnen PlazaXL houdt hij zich bezig met het bedenken van nieuwe concepten en de moeilijke vragen :-)

Met welk idee om jouw salon te laten groeien, kan ik je helpen?