Zorg dat je bouncepercentage omlaag gaat

Zorg dat je bouncepercentage omlaag gaat

Huh.. Wat bedoelen jullie met bounce?

"Waar hebben jullie het nu weer over! Tot nu toe kon ik jullie redelijk volgen, maar nu heb ik even geen idee. Ik was al bang dat dit hele SEO gedoe te moeilijk voor me was. Ik ben gewoon liever aan het behandelen dan met mijn website bezig. Ik ben geen ICT-er!"

Dat kunnen we ons best voorstellen. Wij zouden ook geen schoonheidsbehandelingen moeten geven, zeggen we wel eens hier op kantoor. Dat zou niet goedkomen.

Maar nu nog even de uitleg. Bounce is een internetmarketingterm waarmee wordt bedoeld dat een bezoeker die op je website komt (dat is positief!) meteen weer vertrekt zonder op een andere pagina te kijken (dat is niet zo positief!). Als je website een hoog bouncepercentage heeft, dan zal de zoekmachine je minder vaak tonen. Blijkbaar staat er op jouw website niet wat de klant zoekt.

Ohh.. Dat is dus bounce!

Ja, vaak is het simpeler dan je denkt. Allereerst is het natuurlijk positief dat de klant op je website terecht komt. Blijkbaar matcht de zoekmachine wel de zoekopdracht van de klant met dat wat er op jouw website geschreven staat. Maar…

Het is ook belangrijk dat de klant niet meteen weer weggaat. Zijn er genoeg doorklikmogelijkheden voor de klant? Kan de klant doorklikken naar een andere behandelingen die wellicht past bij deze behandeling? Kan de klant op een blog klikken waarin je iets vertelt over de behandeling, zodat jij je neerzet als de specialist. Kan de klant in contact met je komen (hier schreven we al eerder over) om vragen te stellen of meteen een afspraak te maken? 

Aan de slag!

  • Bekijk je website eens door de ogen van de klant en oordeel zelf of je genoeg doorklikmogelijkheden hebt. Misschien kom je tot de conclusie dat je wel snapt waarom de klant meteen weer verdwijnt.

  • Maak deze knoppen aan op iedere pagina, zodat je klant zo lang mogelijk op je website blijft.

 

Errit is verantwoordelijk voor het aanmaken van de online agenda en websites.  

Daarnaast zorgt hij ervoor dat de mailaccounts worden aangemaakt en op de juiste manier worden ingesteld bij onze klanten.