Tips zodat je website beter wordt gevonden

Een schoonheidssalon website hoger in Google krijgen. Dat wil iedereen wel! Saloneigenaren zien steeds meer in hoe belangrijk het is om goede website te hebben. En met goed bedoelen we niet alleen ‘mooi’. Want wat heb je er aan als je een mooie schoonheidssalon website hebt, maar niet vindbaar bent in Google? In dit artikel geven we je 7 tips om beter te scoren in Google. Je hoeft geen SEO-specialist te zijn om met deze tips aan de slag te gaan. Dit zijn 7 tips voor schoonheidsspecialisten die beter gevonden willen worden. Maar allereerst vertellen we je wat SEO voor schoonheidssalons inhoudt.

Steeds meer mensen zoeken online naar schoonheidssalons. Om ervoor te zorgen dat je goed vindbaar bent, is het belangrijk om aandacht te besteden aan ‘zoekmachine-optimalisatie’ (SEO). Je kunt veel verschillende dingen doen om hoger in Google te staan.

Wat levert het op?
Als je hoog in Google staat, weten nieuwe klanten je te vinden. Het is heel belangrijk om ervoor te zorgen dat klanten je blijven vinden. Ook al heb je op dit moment genoeg klatnen, je wilt natuurlijk wel dat je je klanten in je salon houdt.

Wanneer sta ik hoger in Google?
Je website wordt meestal meerdere keren per jaar bekeken door de Google robot. Het kan dus even duren tot je hoger in Google staat. Hoe vaker je wijzigingen doorvoert in je website, des te vaker Google langskomt.

 

 

  • Zo’n hippe bewegende banner op je homepagina
  • Goedkope website hosting
  • Je foto’s en afbeeldingen zijn te groot
  • WordPress en z’n plug-ins
  • Je code is vies!

Je hoort vast van alles over SEO. De ene persoon geeft je een tip, een andere persoon zegt weer iets compleet anders, wat is het nu? Verwarrend!
Wist je zelfs dat sommige (goedbedoelde) tips je meer schade aanbrengen dan dat ze goed doen? Lees daarom snel de belangrijkste SEO do’s en dont’s.

Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kan een webmaster eventuele reclamecampagnes of zelfs delen van de website aanpassen aan het gedrag van de bezoeker.

Google Analytics is nauw verbonden met Google Adwords, hierdoor is het voor een webmaster eenvoudig om reclamecampagnes te beheren en zo nodig aan te passen. Zoals alle diensten van Google, betaalt de gebruiker niet met geld maar met prijsgave van alle mogelijke gegevens van zichzelf en in dit geval ook die van zijn klanten.

Lees ook onze blogs over:

Techniek en veiligheid

Webdesign

Social Media