Meer likes en volgers op je social media 

Facebook

 

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

Om je volgers te blijven bereiken, moet je ongeveer 2x per week iets op Facebook plaatsen. Vaak vergeet je dit te doen, vooral in drukke periodes. Zet daarom 1x per maand tijd apart om je Facebook berichten voor die maand in te plannen.

Zo ga je te werk:

  1. Ga naar je pagina. 

  2. Klik bovenaan op ‘Publicatietools’. 

  3. Klik rechtsboven op + Maken. 

  4. Maak je bericht. 

  5. Klik op en selecteer ‘Plannen’. 

  6. Selecteer onder ‘Publicatie’ de datum en tijd waarop je het bericht wilt publiceren en klik op ‘Plannen’. 

Deze 6 simpele stappen ontzorgen je een hoop stress als je het druk hebt met je zaak. 

Let op: deze tool is uitsluitend voor zakelijke Facebookaccounts. 

Instagram

Kan je berichten op Instagram inplannen? Dat kan! Met Meta Business Suite.

Vroeger kon je alleen berichten op Instagram inplannen met gebruik van losse apps, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer! (mits je een Facebook-business account hebt)

Een bericht inplannen, hoe werkt het?

1. Ga naar https://business.facebook.com/
2. Ga naar Berichten en verhalen.
3. Klik op Bericht maken.
4. Kies waar je het bericht wilt plaatsen, op je Facebook, je Instagram of beide.
5. Voer de tekst in die je als beschrijving bij je bericht wilt hebben.
6. Klik op Media uploaden om jouw afbeelding/video toe te voegen.
7. Klik op het pijltje naast Publiceren.
8. Klik op Bericht plannen en kies de gewenste datum en tijd.
9. Klik op Plannen.

Klaar! Nu staat je Instagram-bericht ingepland en komt het automatisch op jouw profiel te staan op jouw gekozen moment.

Heb je nog geen Facebook business account? Ga dan naar https://business.facebook.com/ om van jouw salonaccount een professionele account te maken.

  1. Minder bezoekers op je eigen website
  2. Het is slecht voor je SEO
  3. Beperkingen in opmaak en stijl
  4. Geen goede stats
  5. Miss independent

Als je actief bent op Instagram dan weet je vast dat het lastig is om een link te delen. Vaak zie je onder posts of in story’s de volgende hashtag: #linkinbio. In de bio van je Instagram-account kan je slechts één link gebruiken. En dat is onhandig omdat je dan elke keer die link zou moeten aanpassen, wanneer je verwijst naar een andere blog of dienst die je aanbiedt. Een oplossing voor dit probleem is Linktree. Via Linktree kun je namelijk een pagina maken waarop meerdere links staan die verwijzen naar bijvoorbeeld je website, online agenda, webshop, blogs, enz. enz. Maar… Toch raden we je dit af en we proberen uit te leggen waarom.

 

Of iemand je Instagrampagina gaat volgen of je website bezoekt, hangt onder andere af van wat je in je Instagram bio zet. Als iemand via Instagram op je profiel terecht komt, dan is dat het eerste contact met je salon. Zorg dus dat de eerste indruk goed is!
 

Voor het analyseren van je berichten en volgers is één ding heel belangrijk: ‘een bedrijfsaccount’. Met je persoonlijke account loop je veel waardevolle statistieken mis die je kunnen helpen bij het in contact komen met je klant.

Hoe verander ik mijn persoonlijke account in een professioneel account?

Je profiel omzetten naar een bedrijfsprofiel

Je bent al een tijdje bezig met Instagram maar je hebt nog steeds geen bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat nu eigenlijk? Volg de stappen hieronder en in een paar minuutjes ben je klaar!

Stap 1: Zoek in Instellingen naar Account

Stap 2: Klik op ‘overschakelen naar professioneel account’

Stap 3: Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf.

Dat was 'm alweer! Je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount! Veel succes!

Lees ook onze blogs over:

Techniek en veiligheid

SEO

Webdesign