Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.
Alles onder éen dak. Wél zo handig.
Wanneer is je doelgroep online?
Het is heel belangrijk om te kijken wanneer de volgers van je beautysalon online zijn. Elke Facebookpagina heeft andere volgers, die op andere tijden online zijn. Bekijken wanneer jouw doelgroep online is, doe je als volgt:
1. Ga naar je bedrijfspagina
2. Ga naar statistieken (of insights als je facebook in het Engels hebt)
3. Klik op berichten
Nu kun je in de grafieken aflezen op welke dagen de meeste volgers online zijn. Meestal zijn op vrijdag, zaterdag en zondag de meeste volgers online. Als je nu met je muis op de dag staat, kun je zien hoe laat je volgers online zijn op die betreffende dagen.
Algemene richtlijnen
Naast het onderzoeken wanneer je eigen doelgroep online is, zijn er standaard richtlijnen waar je je aan kunt houden. De algemene richtlijn is om Facebook berichten aan het begin van de middag te plaatsen, ongeveer tussen 13.00 en 16.00 uur.
Wil je dat meer mensen je Facebook posts delen? Of wil je graag dat mensen op je post klikken om de link te bekijken? De algemene richtlijn voor de meeste shares is om je bericht om 13.00 uur in de middag te plaatsen. Als je meer klikken wilt, kun je je bericht het beste om 15.00 uur in de middag plaatsen.
De beste tijd voor jouw beautysalon
De tijden die ik hierboven noemden zijn algemene richtlijnen. Het kan natuurlijk zijn dat jouw beautysalon volgers heeft die vooral ’s avonds online zijn. Dit verschilt per Facebookpagina. Natuurlijk kunnen de tijden veranderen. Het is daarom goed om je statistieken in de gaten te houden. De kans is bijvoorbeeld groot dat je volgers in de vakantieperiode op hele andere tijden online zijn. En dat is natuurlijk juist de periode waarin je doelgroep tijd kan vrijmaken om je beautysalon te bezoeken.
Meer over social media:
Instagram: Hoe plan je een Instagram bericht in?
20 June, 2022Wat moet ik op Facebook posten?
20 April, 2022De juiste Social Media formaten in 2022
27 January, 20225 Redenen waarom je Linktree beter niet kunt gebruiken
17 December, 2021Hoe plan ik Facebook berichten van tevoren in?
16 October, 2021Instagram: 5 tips voor de perfecte bio
19 February, 2020Instagram: Hoe analyseer ik mijn berichten en volgers?
07 February, 2020Instagram bedrijfsprofiel aanmaken!
14 November, 2019Valkuilen Social Media
19 June, 2017De invloed van beautybloggers
12 June, 2017Social media monitoring
23 April, 2017Waarom Youtube voor uw beautysalon gebruiken?
09 April, 2017