Instagram bedrijfsprofiel aanmaken!

Instagram bedrijfsprofiel aanmaken!

Je profiel omzetten naar een bedrijfsprofiel

Je bent al een tijdje bezig met Instagram maar je hebt nog steeds geen bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat nu eigenlijk? Volg de stappen hieronder en in een paar minuutjes ben je klaar!

Stap 1: Zoek in Instellingen naar Account

Stap 2: Klik op ‘overschakelen naar professioneel account’

Stap 3: Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf.

Dat was 'm alweer! Je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount! Veel succes!

Meer artikelen

Instagram: Hoe plan je een Instagram bericht in?

Kan je berichten op Instagram inplannen? Dat kan! Met Meta Business Suite.

Vroeger kon je alleen berichten op Instagram inplannen met gebruik van losse apps, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer! (mits je een Facebook-business account hebt)

Een bericht inplannen, hoe werkt het?

1. Ga naar https://business.facebook.com/
2. Ga naar Berichten en verhalen.
3. Klik op Bericht maken.
4. Kies waar je het bericht wilt plaatsen, op je Facebook, je Instagram of beide.
5. Voer de tekst in die je als beschrijving bij je bericht wilt hebben.
6. Klik op Media uploaden om jouw afbeelding/video toe te voegen.
7. Klik op het pijltje naast Publiceren.
8. Klik op Bericht plannen en kies de gewenste datum en tijd.
9. Klik op Plannen.

Klaar! Nu staat je Instagram-bericht ingepland en komt het automatisch op jouw profiel te staan op jouw gekozen moment.

Heb je nog geen Facebook business account? Ga dan naar https://business.facebook.com/ om van jouw salonaccount een professionele account te maken.

Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

 

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.

Wat moet ik op Facebook posten?

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

Bekijk ook onze diensten

Ik heb nog geen instagramaccount!

Instagram is steeds populairder, tegenwoordig niet alleen meer onder jongeren. Op Instagram kun je een gratis profiel aanmaken en zo je salon promoten. Heb je nog geen Instagram account voor je salon, heb je geen bedrijfsprofiel of twijfel je of je alles goed hebt ingesteld? Lees dan snel verder!

“The key to success is to start”

Een Instagram account aanmaken

Download de Instagram app en maak een account aan. Het klopt dat dit eerst nog een persoonlijk profiel is. Je kunt dit later omzetten naar een bedrijfsprofiel.

Tip: klik op de foto's voor een groter voorbeeld.

Bedrijfsprofiel inrichten

Zorg er voor dat je je bedrijfsprofiel goed inricht. Dit is het visitekaartje van jouw salon. Om je profiel goed in te richten doorloop je de volgende stappen:

 

Profielfoto

Gebruik als profielfoto het logo van je salon. Heb je (nog) geen logo? Gebruik dan een duidelijke en lichte foto van jezelf. Let er op dat je geen onscherpe foto gebruikt, dit ziet er onprofessioneel uit. Een donkere foto kun je ook beter vermijden, dit oogt nou niet bepaald vrolijk ;) Je kunt het best een foto maken terwijl je je werkkleding aan hebt, dit is een herkenbaar beeld voor je klanten en oogt professioneel.

 

Naam

Dit is een voorspelbare: kies als gebruikersnaam de naam van je salon. Meer uitleg heb je niet nodig neem ik aan. :)

Tip: Zoek voordat je je bedrijfsprofiel aanmaakt, of er andere accounts zijn met dezelfde naam. Stel dat jouw salon ‘Beauty&Hair’ heet, dan kan het natuurlijk zijn dat er iemand in een ander land is die dezelfde naam gebruikt (of misschien wel 10 salons wereldwijd). Je wordt dan slecht gevonden als iemand je bedrijfsaccount probeert te zoeken. Is dit het geval? Kies er dan bijvoorbeeld voor om je plaatsnaam ook in je naam te zetten. Voorbeeld: ‘Beauty&Hair Coevorden’.

 

Bio
De bio van je Instagram profiel is een soort korte beschrijving van jouw salon. Wat maakt jouw uniek? Wat voor posts deel je op Instagram? Waarom moeten mensen jouw salon volgen? Waar ben je gevestigd? Dit soort info kun je in je bio zetten. Ook is het handig als je je website toevoegt.

 

Tip: leuk je bio wat op met emoji’s. Een mooie (korte) quote staat trouwens ook altijd goed.

Dat was het, je hebt je Instagram bedrijfsprofiel gemaakt! In de volgende Instagram blog geef ik je 5 tips. Waarvoor is nog even een verrassing. Stay tuned!

Blijf op de hoogte van nieuwe blogs: