Instagram bedrijfsprofiel aanmaken!

Je profiel omzetten naar een bedrijfsprofiel
Je bent al een tijdje bezig met Instagram maar je hebt nog steeds geen bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat nu eigenlijk? Volg de stappen hieronder en in een paar minuutjes ben je klaar!
Stap 1: Zoek in Instellingen naar Account
Stap 2: Klik op ‘overschakelen naar professioneel account’
Stap 3: Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf.
Dat was 'm alweer! Je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount! Veel succes!
Bekijk ook onze diensten
Ik heb nog geen instagramaccount!
Instagram is steeds populairder, tegenwoordig niet alleen meer onder jongeren. Op Instagram kun je een gratis profiel aanmaken en zo je salon promoten. Heb je nog geen Instagram account voor je salon, heb je geen bedrijfsprofiel of twijfel je of je alles goed hebt ingesteld? Lees dan snel verder!
“The key to success is to start”
Een Instagram account aanmaken
Download de Instagram app en maak een account aan. Het klopt dat dit eerst nog een persoonlijk profiel is. Je kunt dit later omzetten naar een bedrijfsprofiel.
Meer over social media:
Instagram: Hoe plan je een Instagram bericht in?
20 June, 2022Wat moet ik op Facebook posten?
20 April, 2022De juiste Social Media formaten in 2022
27 January, 20225 Redenen waarom je Linktree beter niet kunt gebruiken
17 December, 2021Hoe plan ik Facebook berichten van tevoren in?
16 October, 2021Instagram: 5 tips voor de perfecte bio
19 February, 2020Instagram: Hoe analyseer ik mijn berichten en volgers?
07 February, 2020Instagram bedrijfsprofiel aanmaken!
14 November, 2019Valkuilen Social Media
19 June, 2017De invloed van beautybloggers
12 June, 2017Social media monitoring
23 April, 2017Waarom Youtube voor uw beautysalon gebruiken?
09 April, 2017Tip: klik op de foto's voor een groter voorbeeld.
Bedrijfsprofiel inrichten
Zorg er voor dat je je bedrijfsprofiel goed inricht. Dit is het visitekaartje van jouw salon. Om je profiel goed in te richten doorloop je de volgende stappen:
Profielfoto
Gebruik als profielfoto het logo van je salon. Heb je (nog) geen logo? Gebruik dan een duidelijke en lichte foto van jezelf. Let er op dat je geen onscherpe foto gebruikt, dit ziet er onprofessioneel uit. Een donkere foto kun je ook beter vermijden, dit oogt nou niet bepaald vrolijk ;) Je kunt het best een foto maken terwijl je je werkkleding aan hebt, dit is een herkenbaar beeld voor je klanten en oogt professioneel.
Naam
Dit is een voorspelbare: kies als gebruikersnaam de naam van je salon. Meer uitleg heb je niet nodig neem ik aan. :)
Tip: Zoek voordat je je bedrijfsprofiel aanmaakt, of er andere accounts zijn met dezelfde naam. Stel dat jouw salon ‘Beauty&Hair’ heet, dan kan het natuurlijk zijn dat er iemand in een ander land is die dezelfde naam gebruikt (of misschien wel 10 salons wereldwijd). Je wordt dan slecht gevonden als iemand je bedrijfsaccount probeert te zoeken. Is dit het geval? Kies er dan bijvoorbeeld voor om je plaatsnaam ook in je naam te zetten. Voorbeeld: ‘Beauty&Hair Coevorden’.
Bio
De bio van je Instagram profiel is een soort korte beschrijving van jouw salon. Wat maakt jouw uniek? Wat voor posts deel je op Instagram? Waarom moeten mensen jouw salon volgen? Waar ben je gevestigd? Dit soort info kun je in je bio zetten. Ook is het handig als je je website toevoegt.
Tip: leuk je bio wat op met emoji’s. Een mooie (korte) quote staat trouwens ook altijd goed.
Dat was het, je hebt je Instagram bedrijfsprofiel gemaakt! In de volgende Instagram blog geef ik je 5 tips. Waarvoor is nog even een verrassing. Stay tuned!
Blijf op de hoogte van nieuwe blogs:
