Valkuilen Social Media

Valkuilen Social Media

Het succes van een social media marketing strategie is niet gegarandeerd. Er zijn enkele factoren die een social media marketing strategie kunnen maken of breken. Hieronder een kort overzicht:

 

Meer artikelen

Instagram: Hoe plan je een Instagram bericht in?

Kan je berichten op Instagram inplannen? Dat kan! Met Meta Business Suite.

Vroeger kon je alleen berichten op Instagram inplannen met gebruik van losse apps, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer! (mits je een Facebook-business account hebt)

Een bericht inplannen, hoe werkt het?

1. Ga naar https://business.facebook.com/
2. Ga naar Berichten en verhalen.
3. Klik op Bericht maken.
4. Kies waar je het bericht wilt plaatsen, op je Facebook, je Instagram of beide.
5. Voer de tekst in die je als beschrijving bij je bericht wilt hebben.
6. Klik op Media uploaden om jouw afbeelding/video toe te voegen.
7. Klik op het pijltje naast Publiceren.
8. Klik op Bericht plannen en kies de gewenste datum en tijd.
9. Klik op Plannen.

Klaar! Nu staat je Instagram-bericht ingepland en komt het automatisch op jouw profiel te staan op jouw gekozen moment.

Heb je nog geen Facebook business account? Ga dan naar https://business.facebook.com/ om van jouw salonaccount een professionele account te maken.

Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

 

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.

Wat moet ik op Facebook posten?

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

Bekijk ook onze diensten

Eenzijdige communicatie

Een veel voorkomende fout met social media marketing is dat bedrijven eenzijdig communicatie zenden. In andere woorden; er is geen interactie met de klant. Wanneer je klanten geen kans krijgen om met jou in gesprek te gaan loop je het risico hen kwijt te raken.

Social media, het woord zegt het al, is een sociaal medium. Enkel zenden van informatie is niet genoeg, het gaat juist om de interactie met je doelgroep. Ga je niet goed om met vragen of reageer je niet of laat? Dan kan dit negatief uitpakken voor je imago. De kracht van social media is het bereik. Je kan dus heel snel heel veel mensen bereiken, maar je kan ook heel snel bij veel mensen negatief naar voren komen als je niet snel en correct om gaat met vragen of opmerkingen.

Blijf dicht bij jezelf

Op social media zijn verschillende doelgroepen aanwezig. Probeer als merk-zijnde niet naast je schoenen te lopen om aan te sluiten bij bijvoorbeeld de jongere doelgroep. Blijf dicht bij jezelf, blijf wie je bent. Dit klinkt logisch maar soms proberen bedrijven zich nét wat hipper te gedragen op social media dan zij eigenlijk zijn. Wanneer je niet authentiek overkomt word je al snel niet serieus genomen.

Bron: Sohosted

Heb je de blog gelezen, maar zit je nog met een vraag? Bijvoorbeeld hoe je kunt zien wat de bestandsgrootte van een foto is, waar je goede stockfoto’s kunt vinden of welke kleuren leuk bij elkaar passen? Deel het in de Facebookgroep voor schoonheidsspecialisten! Je kunt daar tips met elkaar uitwisselen en vragen stellen aan je concullega’s. Je kunt er ook vragen stellen aan het plazaxl team. Wordt direct lid van de Facebook groep ‘Beauty Marketing XL!