Instagram: 5 tips voor de perfecte bio

Instagram: 5 tips voor de perfecte bio

 

Of iemand je Instagrampagina gaat volgen of je website bezoekt, hangt onder andere af van wat je in je Instagram bio zet. Als iemand via Instagram op je profiel terecht komt, dan is dat het eerste contact met je salon. Zorg dus dat de eerste indruk goed is!
 

Meer artikelen

Instagram: Hoe plan je een Instagram bericht in?

Kan je berichten op Instagram inplannen? Dat kan! Met Meta Business Suite.

Vroeger kon je alleen berichten op Instagram inplannen met gebruik van losse apps, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer! (mits je een Facebook-business account hebt)

Een bericht inplannen, hoe werkt het?

1. Ga naar https://business.facebook.com/
2. Ga naar Berichten en verhalen.
3. Klik op Bericht maken.
4. Kies waar je het bericht wilt plaatsen, op je Facebook, je Instagram of beide.
5. Voer de tekst in die je als beschrijving bij je bericht wilt hebben.
6. Klik op Media uploaden om jouw afbeelding/video toe te voegen.
7. Klik op het pijltje naast Publiceren.
8. Klik op Bericht plannen en kies de gewenste datum en tijd.
9. Klik op Plannen.

Klaar! Nu staat je Instagram-bericht ingepland en komt het automatisch op jouw profiel te staan op jouw gekozen moment.

Heb je nog geen Facebook business account? Ga dan naar https://business.facebook.com/ om van jouw salonaccount een professionele account te maken.

Wat is de beste tijd om een Facebook bericht te plaatsen?

 

Je plaatst leuke berichten over je beautysalon op Facebook, maar je posts worden niet genoeg bekeken. Hoe zorg je ervoor dat je berichten meer onder de aandacht komen? Allereerst moet je de Facebookberichten op de juiste dag en tijd plaatsen.

Wat moet ik op Facebook posten?

Frustrerend, je wilt een nieuw bericht op Facebook plaatsen en je weet maar niet wat het moet worden. Terwijl je na zit te denken, blijf je maar naar het lege veld op je scherm staren. Herkenbaar?

We horen vaak van onze klanten dat het lastig is om Facebook berichten te bedenken. Welk bericht zou het beter doen, een stuk tekst over microdermabrasie of een uitleg over alle behandelingen die je aanbiedt?

Weet je welke berichten het écht goed doen op Facebook?

De berichten die jouw volgers graag willen zien. Sad but true, meestal zitten je volgers helemaal niet te wachten op lange berichten vol informatie. Wil je een Facebook bericht maken die het goed doet? Volg dan eens dit stappenplan:

Instagram tips

1. Wat is je specialiteit?

Beschrijf duidelijk wie je bent en wat je doet. Richt je je vooral op huidverbetering? Of richt je je meer op wimperextensions en lashlifts? Dit is de plek om het te vermelden!

Ook kun je natuurlijk aangeven wat voor salon je hebt. Daarmee bedoel ik waar je je voornamelijk op richt. Is dat zorgen dat je klanten heerlijk kunnen ontspannen? Gebruik jij alleen producten van de hoogste kwaliteit? Bied je persoonlijk service en houd je van een gezellig praatje? Of gebruik je natuurlijke producten? Vermeld het in je bio.

Extra tip: zet je behandelingen onder elkaar in je bio. Dat oogt een stuk overzichtelijker dan wanneer je het achter elkaar aan zet. Je kunt eventueel gebruik maken van tekens, zoals streepjes, op iedere regel om de verschillende specialiteiten of behandelingen te scheiden.


2. Waarom moet iemand je volgen?

Waarom zou iemand je moeten volgen? Bedenk goed wat een nieuwe volger aan je account heeft. Deel je bijvoorbeeld beautytips? Heb je wel eens winacties? Vermeld het hier.

Als je duidelijk aangeeft waarom iemand je zou moeten volgen, is die persoon ook eerder geneigd om je te volgen.

3. Locatie

Een hele belangrijke natuurlijk, vul in waar je gevestigd bent. Zo wordt het makkelijker voor je volgers om contact met je op te nemen. Vul dit zo compleet mogelijk in. 

Tips voor je Instagram bio


4. Website, blog en Facebook toevoegen

Als je je profiel bewerkt kun je ook een link toevoegen. Voeg daar je website in. Je kunt ook naar een bepaalde pagina linken als je wilt dat bezoekers daar op terechtkomen, bijvoorbeeld de pagina om een afspraak te maken.

Wil je wel eens naar verschillende pagina’s linken? Gebruik dan linktree. Daarmee is het linken naar 1 pagina verleden tijd. Met linktree kun je én naar je website linken én naar je Facebookpagina én naar je nieuwste blog. Super handig!

5. Emoji's

Op Instagram hoeft niet alles serieus. Vrolijk je bio daarom wat op met emoji’s. Zo valt je bio meer op én het staat direct een stuk leuker.
Let er natuurlijk wel op dat je er niet teveel toevoegt, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Als je tip 1 hebt opgevolgd, kun je bijvoorbeeld per specialiteit of behandeling een emoji toevoegen. Zo wordt het niet teveel maar maak je je bio wel wat kleurrijker. :)

Volg ons op Instagram op de hoogte te blijven van de nieuwste blogs, en tips & tricks voor de beautybranche!

Alles onder één dak. Wél zo handig.

Heb je de blog gelezen, maar zit je nog met een vraag?

Bijvoorbeeld hoe je kunt zien wat de bestandsgrootte van een foto is, waar je goede stockfoto’s kunt vinden of welke kleuren leuk bij elkaar passen? Deel het in de Facebookgroep voor schoonheidsspecialisten! Je kunt daar tips met elkaar uitwisselen en vragen stellen aan je concullega’s. Je kunt er ook vragen stellen aan het PlazaXL team. Wordt direct lid van de Facebook groep ‘Beauty Marketing XL!